Zavrieť

Porady

Odpis dph

Chcel by som sa opytat na nasledovne: V roku 2009 som podnikal ale nebol som platcom DPH, mám na firme vedený najaký dlhodoby majetok. V roku 2010 som sa stal dobrovolnym platcom DPH a to od mája 2010 . Moja otázka: ci sa dá odpísať DPH zo zostatkovej hodnoty dlhodobého majetku , ktory bol nakupeny este pred tym ako som sa stal platcom DPH a či zostatková cena je do konca r.2009, alebo az do mája od kedy som platca DPH?

DPHzo zostatkovej ceny DHM vychádza vyššia ako je teraz moja daňová povinnosť DPH.

ďakujem
Usporiadat
KEJKA KEJKA

KEJKA je offline (nepripojený) KEJKA

audítor, účtovník, odborný poradca ...viac
zdanenie dohodárov nijako nesúvisí s DPH.
do 25.7. musíš podať DP DPH (kde si môžeš odpočítať DPH z najetku v zmysle predchádzajúcich príspevkov)
do 20.7. musíš podať Súhrnný výkaz DPH elektronicky - ak sa ťa týka.
0 0
bosorka24 bosorka24

bosorka24 je offline (nepripojený) bosorka24

a mne povedali aj na DU, ze mam podať prehlad o zrazených preddavkoch na daň,.... a že tam mam napisat aj dohodarov a pozerala som stranku DU a tam je pisane ze to podavam do 15.7. a neviem najst to tlacivo
0 0
Tweety Tweety

Tweety je offline (nepripojený) Tweety

bosorka24 Pozri príspevok
a mne povedali aj na DU, ze mam podať prehlad o zrazených preddavkoch na daň,.... a že tam mam napisat aj dohodarov a pozerala som stranku DU a tam je pisane ze to podavam do 15.7. a neviem najst to tlacivo
Dph a Daň zo závislej činnosti sú dve rozdielne dane. Tlačivo musíš hľadať medzi Daňou zo ZČ.
http://www.drsr.sk/wps/portal/!ut/p/...ElVRS82XzBfQkw!
Naposledy upravil Tweety : 12.07.10 at 16:34 Dôvod: link drsr
1 0
betka betka

betka je offline (nepripojený) betka

marjankaj Pozri príspevok
Betka ja si myslím, že to podčiarknuté nesúvisí s tou druhou vetou.

Podľa prvej vety by si mohol odpočítať DPH iba ak ho v roku 2009 neodpisoval.
Podľa druhej vety by si mohol odpočítať pomernú časť.
Ale ak by si mohol odpočítať pomernú časť DPH, ako potom budú vyzerať odpisy?
Janíčko, zlatíčko.

S tou telkou do 200 € a v jej súvislosti som brala podstatu, čo ma napadlo ako prvé.

že je potrebné v prvom prípade brať na zreteľ to, či naozaj nebolo jednou sumou účtované do nákladov (výdavkov), lebo to je jednoduché zistiť a overiť si i správcom.
Tiež veľmi pochybujem, že si niekto urobí na telku odpisový plán a odpisuje ako DHM, a tento majetok ma evidovaný ako DHM...... (čítaj moje myšlienky medzi riadkami)

Myslím si, že v 2009 bolo účtované rovno do nákladov, a potom sa možno nejakým spôsobom chce odpočítať DPH, veď to predsa môžem dať na karty...... a a a

RAsťo kopni ma, ak ťa nečítam medzi riadkami, dokážem prekuknúť .....
0 0
betka betka

betka je offline (nepripojený) betka

Ešte predsa len poznámka:

Rasťo, a však budem mať pravdu (ak nie správna moja intuícia v príspevku pred týmto) , že si mal paušálne , lebo čítať zákon sa mi zdá, že vieš, a ovládaš ho... Fiškus jeden

PS: NApíš mi SS, aspoň, či mám dobrú intuíciu,
Naposledy upravil betka : 12.07.10 at 17:26
0 0
marjankaj marjankaj

marjankaj je offline (nepripojený) marjankaj

I am a man
marjankaj Pozri príspevok
Štefan v tomto sa asi nezhodneme. Netvrdím, že to musí byť tak ako píšem ja, ale to by mal rozhodnúť niekto iný. Chcel som napísať otázku na Min.Financií, nech sa k tomu vyjadria, veď oni ten zákon vymysleli.
Trochu sa tu prekrývajú zákon o dani z príjmov a zákon o účtovníctve.
A to TZ mínusom to som ešte nevidel. To by malo byť ošetrené nejakým paragrafom.

Pre neho bude najlepšie napísať otázku na drsr. Ale nech tam napíše presne o čo ide. A nech sa zariadi podľa odpovede. Ten §55 zákona o DPH je trochu nejasný. Aspoň pre mňa.
Takže ak som bol mimo. Tak ja pridávam otázku.
Úžitkový automobil obstaraný 1.8.2009 za 10000€ + 1900 € DPH spolu 11900 €
Odpis v roku 2009 je 2975 € ZC=8925 €
V máji roku 2010 sa stanem platcom DPH. Ako mám vypočítať odpis(podľa akého § zákona o dani z príjmov?) A z akej sumy?
Skús mi vypočítať odpočítateľnú DPH pre rok 2010(v ktorom období?) Je to 475 €?
Kde sa píše ako to budem ďalej odpisovať?(predpokladám, že by to malo byť v zákone o dani z príjmov)

Rád by som vedel nejaký postup, lebo by som to potreboval dať do mojej tabuľky.


(1) Osoba, ktorá sa stala platiteľom, môže odpočítať daň viažucu sa k majetku, ktorý nadobudla pred dňom, keď sa stala platiteľom, ak tento majetok nebol zahrnutý do daňových výdavkov podľa osobitného predpisu 27a) v kalendárnych rokoch predchádzajúcich kalendárnemu roku, v ktorom sa stala platiteľom, okrem zásob. Daň pri majetku, ktorý je podľa osobitného predpisu odpisovaným majetkom, 26) platiteľ zníži o pomernú časť dane zodpovedajúcu odpisom; platiteľ, ktorý nie je účtovnou jednotkou, použije pri znížení odpočítateľnej dane postup ako platiteľ, ktorý je účtovnou jednotkou. Platiteľ nemôže odpočítať daň, ak majetok nepoužije na dodávky tovarov a služieb ako platiteľ.
3 0
betka betka

betka je offline (nepripojený) betka

JAníčko, ten Tvoj odpisový plán je prinajmenšom za milion ocenení, je geniálny, tisíckrát som ochotná dať zaň ocenenie. Si génius. Ani jeden software nemá u mňa takú zelenú pri mojich nekonečných TZ, a pri nekonečne veľa DHM, kt. evidujem na kartách. (ja som dvojitý kontrolor, kým som nepoznala tento Tvoj unikát, vždy kontrola zákon a kalkulačka)
Aj cmuk máš navyše odo mňa
0 0
Stefan2005 Stefan2005

Stefan2005 je offline (nepripojený) Stefan2005

!
marjankaj Pozri príspevok
...Rád by som vedel nejaký postup, lebo by som to potreboval dať do mojej tabuľky.
... takže do Tvojej tabuľky som to zadal do TZ mínus, a malo by to sedieť.

Spôsob výpočtu už onoho času si tu dalo overiť matula18 - myslím, že to docela jasne popísala:

http://www.porada.sk/t89613-odpocet-...z-majetku.html

P.S. prikladám ešte dva linky:

http://www.amceid.sk/hlavna/temy/dan...i-registracii/
http://www.enoviny.sk/?sekcia=3&urov...a=53&cid=29134

- ten druhý spomína prípad prerušenia odpisov - toto mohol využiť aj zadávateľ otázky za rok 2009, lebo pri závierke už musel vedieť, že sa od mája 2010 stáva dobrovoľným plátcom DPH...
Naposledy upravil Stefan2005 : 12.07.10 at 18:05
1 0
betka betka

betka je offline (nepripojený) betka

marjankaj Pozri príspevok
Takže ak som bol mimo. Tak ja pridávam otázku.
Úžitkový automobil obstaraný 1.8.2009 za 10000€ + 1900 € DPH spolu 11900 €
Odpis v roku 2009 je 2975 € ZC=8925 €
V máji roku 2010 sa stanem platcom DPH. Ako mám vypočítať odpis(podľa akého § zákona o dani z príjmov?) A z akej sumy?
Skús mi vypočítať odpočítateľnú DPH pre rok 2010(v ktorom období?) Je to 475 €?
Kde sa píše ako to budem ďalej odpisovať?(predpokladám, že by to malo byť v zákone o dani z príjmov)

Rád by som vedel nejaký postup, lebo by som to potreboval dať do mojej tabuľky.
Nerozmýšľam, len tak triezvo, a logisticky, ako laik:
V 2009 Ti vznikne odpis 2975 €.
V roku 2010 si odpočítaš DPH 1425 €, a odpisy sú:
2010: 2500
2011:2500
2012:2500
-----------------
Suma: 11900

Kalukalačka, mýlim sa?
0 0
marjankaj marjankaj

marjankaj je offline (nepripojený) marjankaj

I am a man
Stefan2005 Pozri príspevok
... takže do Tvojej tabuľky som to zadal do TZ mínus, a malo by to sedieť.

Spôsob výpočtu už onoho času si tu dalo overiť matula18 - myslím, že to docela jasne popísala:

http://www.porada.sk/t89613-odpocet-...z-majetku.html
Tak k tomu môj názor.
Keďže v zákone to asi nie je priamo ošetrené, ten prvý spôsob by som bral, ale by som si ho dal "odobriť" na drsr, nech mám nejaký podklad. Ono to vlastne neprotirečí zákonu o dani z príjmu, lebo pri tom neprekročím odpisy z pôvodnej sumy.(nemusím odpisovať 100% odpisov). Takže by to išlo. Tým mínusovým TZ by to išlo, ale zdá sa mi to trochu "umelé".
A ja som si myslel akú mám vymakanú tabuľku. Toto je už druhá "mucha". Prvú mi naznačila Zita5 asi pred dvoma týždňami.(porušenie leasingovej zmluvy, ale to je aspoň ošetrené v paragrafoch)
Naposledy upravil marjankaj : 12.07.10 at 18:18
0 0
marjankaj marjankaj

marjankaj je offline (nepripojený) marjankaj

I am a man
betka Pozri príspevok
Nerozmýšľam, len tak triezvo, a logisticky, ako laik:
V 2009 Ti vznikne odpis 2975 €.
V roku 2010 si odpočítaš DPH 1425 €, a odpisy sú:
2010: 2500
2011:2500
2012:2500
-----------------
Suma: 11900

Kalukalačka, mýlim sa?
Asi súhlasím. V ktorom odbobí si to uplatníš?
A čo ak od 1.7.2010 prestaneš byť platcom DPH? Ako náš jeden klient?(musel byť najmenej 12 mesiacov platcom DPH).
To aby som pomaly sledoval iba toto?
0 0
betka betka

betka je offline (nepripojený) betka

marjankaj Pozri príspevok
Asi súhlasím. V ktorom odbobí si to uplatníš?
A čo ak od 1.7.2010 prestaneš byť platcom DPH? Ako náš jeden klient?(musel byť najmenej 12 mesiacov platcom DPH).
To aby som pomaly sledoval iba toto?
Uplatním, keď sa stanem platiteľom DPH.

Sledujem 12 kal. mesiacov, a potom sledujem zrušenie registrácie. Keď to znova "odovzdám". Sledujem par. 81 z o DPH a sledujem a počítam ods. 6
0 0
marjankaj marjankaj

marjankaj je offline (nepripojený) marjankaj

I am a man
betka Pozri príspevok
Uplatním, keď sa stanem platiteľom DPH.

Sledujem 12 kal. mesiacov, a potom sledujem zrušenie registrácie. Keď to znova "odovzdám". Sledujem par. 81 z o DPH a sledujem a počítam ods. 6
Aj tak mi to príde trochu zvláštne. Pri porušení leasingu neupravujem odpisy ani zostatkovú cenu ale upravím základ dane. Tu stále budem hýbať s odpismi a zostatkovou cenou.
Ale "i tak še da".
0 0
Stefan2005 Stefan2005

Stefan2005 je offline (nepripojený) Stefan2005

!
betka Pozri príspevok
....Kalukalačka, mýlim sa?
... podľa marjankaj-ovej tabuľky - mýliš sa.

Ty si vydelila zostatkovú cenu 3 - tu ale treba upraviť (teda ponižiť) podľa všetkého obstarávaciu cenu o hodnotu uplatneného DPH a z tejto ceny pokračovať v odpisovaní v ďalších rokoch (teda O.C. - DPH deleno 4).

Teda:

2010: 2619€
2011: 2619€
2012: 2262€
2 0
marjankaj marjankaj

marjankaj je offline (nepripojený) marjankaj

I am a man
Stefan2005 Pozri príspevok
... takže do Tvojej tabuľky som to zadal do TZ mínus, a malo by to sedieť.

Spôsob výpočtu už onoho času si tu dalo overiť matula18 - myslím, že to docela jasne popísala:

http://www.porada.sk/t89613-odpocet-...z-majetku.html

P.S. prikladám ešte dva linky:

http://www.amceid.sk/hlavna/temy/dan...i-registracii/
http://www.enoviny.sk/?sekcia=3&urov...a=53&cid=29134

- ten druhý spomína prípad prerušenia odpisov - toto mohol využiť aj zadávateľ otázky za rok 2009, lebo pri závierke už musel vedieť, že sa od mája 2010 stáva dobrovoľným plátcom DPH...
Ešte raz sa k tomu vyjadrím. Mal si pravdu je to uvedené v §17 ods(3)(d)(1). Teda tá úprava vstupnej ceny. A dá sa to asi iba cez "akože" -TZ.

Mňa pomýlilo trochu to znenie §55 zákona o DPH. Nie je tam uvedené, že "už uplatneným odpisom" ako to bolo v tom komentári. Tak by to bolo jasné. Na druhej strane, zase nasledujúca veta( za by sa tým skomplikovala.

Ostáva iba vyriešiť či ide o odpisovaný majetok podľa zákona o dani z príjmu alebo nie. Ale to teraz asi nevyriešime.
(1) Osoba, ktorá sa stala platiteľom, môže odpočítať daň viažucu sa k majetku, ktorý nadobudla pred dňom, keď sa stala platiteľom, ak tento majetok nebol zahrnutý do daňových výdavkov podľa osobitného predpisu 27a) v kalendárnych rokoch predchádzajúcich kalendárnemu roku, v ktorom sa stala platiteľom, okrem zásob. Daň pri majetku, ktorý je podľa osobitného predpisu odpisovaným majetkom, 26) platiteľ zníži o pomernú časť dane zodpovedajúcu odpisom; platiteľ, ktorý nie je účtovnou jednotkou, použije pri znížení odpočítateľnej dane postup ako platiteľ, ktorý je účtovnou jednotkou. Platiteľ nemôže odpočítať daň, ak majetok nepoužije na dodávky tovarov a služieb ako platiteľ.
Naposledy upravil marjankaj : 12.07.10 at 20:01
0 0

Sleduj porady, ktoré by vás mohli zaujímať