bubkoch ano mas pravdu, ale tu nie je problem v tom ze explicitne uviedol ze ziada zrusenie k 29.10. ? teda jasne uviedol ze nerusi od pociatku ...
keby neuviedol ziaden datum tak vtedy by sa mohlo aplikovat to co pises ...
potom naco by bolo ustanovenie o vypovedi do 2 mesiacov, keby sa to tykalo len vypovede presne v druhom mesiaci ?
To je podľa občana len možnosť dohodnúť výpoveď poistenia zo strany klienta aj poisťovne do 2 mesiacov. To bolo v občanovi už dávno. Je to tam kvôli tomu (teda pôvodne to tam bolo dané), aby aj poisťovňa mala právo v životnom poistení vypovedať poistku, napr. ak počas šetrenia zistí, že klient je kvôli vysokému zdravotnému riziku nepoistiteľný, alebo ak nedodá nejaký dôležitý dokument (napr. zdravotný dotazník). Lebo p uplynutí 2 mesiacov poisťovňa nemôže vypovedať životnú poistku. Má na to šancu len počas 2 mesiacov.
Koncom minulého roka NBS avizovala túto zmenu, že sa má transponovať Smernica EU o 30 dňovej možnosti odstúpenia od poistky. Poisťovne aj mali možnosť s k tomu vyjadriť. Návrhy boli také, že aby sa tá 2 mesačná doba na výpoveď premenila na možnosť odstúpiť do 2 mesiacov, aby nebolo toľko variant skončenia poistky. Ale M Financií nakoniec všetkým vytrela zraky a len natvrdo vložila do Obč. zákonníka § 802a a zaviedla tú 30 dňovú lehotu.
Takže teraz sa život poisťovní skomplikoval, lebo je:
1. 30 dňová lehota na odstúpenie
2. 2 mesačná lehota na výpoveď s 8 dennou výp. lehotou, ak je to dohodnuté v zmluve. Ak ale dá klient výpoveď do 30 dňa, tak sa to považuje ako odstúpenie podľa bodu 1. (pre poisťovne platí stále výpoveď). Výpoveď je teda pre klienta aplikovateľná, ak dá výpoveď od 31. dňa od podpisu do 2 mesiacov.
3. normálna výpoveď so 6 týždňovou výp. lehotou.