Alexana Ďakujem za odpovede. Elektrikári mi povedali, že to bola chyba nuláku, teda spoločných rozvodov elektriny. My sme sa tu nasťahovali pred dvoma rokmi, a ako ste povedali, elektrika sa tu robila pred minim. 30 - timi rokmi, kedy spotrebiče nevyžadovali také veľké množstvo energie. Sklokeramická doska bola zapojená správne, ak teda nebola, nebol zapojený správne ani TV, mikrovlnka, sporák, satelit ...a to si teda nemyslím. Problém je však, že sa to stalo zle napojenej elektriny a revízna kontrola tu nebola. A ja teda sama nebudem platiť revíznu kontrolu v celej bytovke. Môžem žalovať správcu za to, že nebola urobená revízna kontrola a preto mi vybuchli spotrebiče?
Ak elektrikári povedali, že chyba bola v " nuláku ", tak bola prevedená oprava elektrického zariadenia a po každej
oprave musí byť vystavená revízna správa , na danú opravu. Ináč je to ďalší neodborný zásah na elektrickom zariadení.
Ak, pred napojením nového zariadenia ,boli rozvody bytu zrevidované a mali by ste platnú revíznu správu,tak by ste mohli nahlásiť poistnú udalosť ,ktorú ste vy nezavinili .
Za rozvody v dome nenesiete zodpovednosť vy, ale správca (spoločenstvo vlastníkov).A revízna správa po oprave to by len dokazovala. A dokazovanie viny je na strane poisťovne, a ona si môže u správcu vymáhať škodu.(ak mu preukáže úmysel a zodpovednosť)
Ak nemáte platnú revíznu správu pre vlastný byt ,poprípade na pripojenú varnu dosku tak ťaháte za kratší koniec, správca zvyčajne odpovie: " do pripojenia vašej dosky bolo všetko v poriadku, ktovie ako ste to napojili...."