Zavrieť

Porady

zhnitý koberec z čistiarne

Pred 5 mesiacmi sme dali vyčistiť ani nie tri roky kúpený koberec v profesionálnej čistiarni. Medzitým sme kúpili synovi do detskej nový koberec, takže sme ten vyčistený a zrolovaný koberec, ktorý bol 8 dní v čistiarni, odložili pre dalšie použitie do obývačky za dvere. po pol roku sme uvedený oranžový a smotanovo biely koberec chceli vystrieť a zistili sme , že je na ňom cca polmetrová škvrna od pliesne. Nepredpokladali sme , že koberec z profesionálnej čistiarne dostaneme ako polotovar, síce vyčistený , no vlhký, ved v takýchto firmách na sušenie kobercov majú predsa sušičky, najmä ked tam bol 8 dní. Nikto nás neupozornil, že by sme mali koberec doma dosušiť. Kedže bol pred čistením len plošne znečistený bez škvŕn, nepredpokladali sme , že by mal byť vyčistený zle.
Po 5 mesiacoch sme službu najskôr osobne, potom i písomne reklamovali, tá však nebola uznaná, lebo vraj záruka na službu je len 3 mesiace. Náš návrh bol dať koberec do používateľného stavu, príp. bol doložený doklad o kúpe , aby ho mohli preplatiť. Poradte mi prosím, čo mám robiť a ako to vlastne je.
Vopred Ďakujem
Maťa
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času

    jelalim je offline (nepripojený) jelalim

    jelalim
    Skladovat koberec po vycisteni v zrolovanom stave pol roka a potom sa cudovat ze je plesnivy?

    Logika hovori, ze zrolovany koberec je mozne skladovat iba ak som si 100% isty, ze je suchy a ze som si isty, ze miesto kde ho skladujem je suche.

    Cistiaren podla mna nic nezanedbala, ak by Vas mala upozornovat na vsetky mozne rizika, tak navod na pouzitie by vyzeral sialene. - Niekto by mohol reklamovat napr. ze koberec zhorel, a on ho iba podpalil a cistiaren ho neupozornila, ze koberec sa nemoze podpalovat.

    argelés je offline (nepripojený) argelés

    argelés
    pani, alebo slečna spomínala, že ho mali v byte v obyvačke, tak aké nesprávne skladovanie? Každý chce len zarobiť, rýchlo, rýchlo urobiť biznis, zhrabnúť prachy, iste jej ten koberec dali ešte vlhký a ak tam bol osem dní..... dajte si vlhkú poskladanú handru len tak niekde na osem dní, ako vám stuchne ... je to chyba firmy

    ivka70 je offline (nepripojený) ivka70

    ivka70
    mozno

    vies, tu vsetci pravidelne riesime problem plesniveho zmotaneho koberca
    ak najdes este jedneho takeho, co si necha splesniviet zrolovany koberec v obyvacke a riesi to ako reklamaciu, ten ti bude vediet poskytnut fakty

    vsetci ostatni ti mozeme posluzit len domnienkami

    ivka70 je offline (nepripojený) ivka70

    ivka70
    Myslim si, ze v tomto pripade ste si skodu sposobili sami nespravnym skladovanim vycisteneho koberca.

    bubkoch je offline (nepripojený) bubkoch

    bubkoch
    najlacnejsie a najlepšie riešenie v tvojom pripade je nechat si ho este raz vyčistit ...
    samozrejme nie zadarmo, lebo narok na reklamaciu po 5-tich mesiacoch podla mna nemas, koberec ti bol odovzdany vycisteny a v poriadku
    Naposledy upravil bubkoch : 22.03.11 at 12:53

    egron je offline (nepripojený) egron

    egron
    to bolo prvé o čo som čistiareň požiadala, ked som tam bola s týmto problémom osobne, hned 1 krát,nevyčistili ho, že nech si podáme reklamáciu

    argelés je offline (nepripojený) argelés

    argelés
    Mala by si sa obrátiť na združenie ochrany spotrebiteľa, my sme dali vyčistiť koberce v celom dome, kúpili sme si nové a tie vyčistené darovali po roku synovcovi do nového bytu a boli v poriadku. Neviem si predstaviť, že by som mal na 5 kobercov z domu vystierať po dovezení z čistiarne po dome na dosušenie, prípadne si nájsť lúčku, počkať na 2 slnečné dni a dosušiť ich tam. Myslím, že ťa mali prinajmenšom upozorniť pri preberaní koberca, ale ak si na to čistiareň necháva osem dní, tak mala byť služba kvalitná. Držím Ti palce, myslím že si v práve

    iriska je offline (nepripojený) iriska

    iriska
    myslím, že po takom čase by sa mohla firma brániť, ze pleseň si spôsobil zákazník nesprávnym skladovaním

    Stanislav 1975 je offline (nepripojený) Stanislav 1975

    Stanislav 1975
    No ja neviem, ale mňa osobne by nenapadlo, hneď po vybraní z čistiarne nechať zrolovaný koberec- koberec určite neuschne za pár hodín- ja by som ho nechal ešte 2-3 dni preschnúť...

    Podla mňa je táto sťažnosť absolútne neodovodnená...

    jelalim je offline (nepripojený) jelalim

    jelalim
    argelés Pozri príspevok
    ..... dajte si vlhkú poskladanú handru len tak niekde na osem dní, ako vám stuchne ... je to chyba firmy
    Pozor, koberec nestuchol za 8 dni, ale za pol roka co ho mal autor temy niekde odlozeny.
    Ak by ho po dovezeni z ciatiarne autor temy rozlozil, podla vsetkeho by mal doma krasne vycisteny a vonavy koberec, ktory je moznoze velmi jemne vlhky. Takyto koberec je plne vhodny na riadne pouzivanie - nie je az tak vlhky aby chladil, ale nie je vhodny na odlozenie v zrolovanom stave niekam do kuta na pol roka.

    egron je offline (nepripojený) egron

    egron
    Zhňme si to:
    1, služba je vyčistenie a vysušenie či je to deka, kožušina, koberec, kožuch, ložné prádlo pre hotely, kabáty, blúzky , kostými...
    2, čistiareň si vyhradzuje 8 dní na komplet službu

    Otázka znie:
    či zákazník , či už je to hotel, alebo bežný človek by mal prísť domov, porozkladať po byte koberce, kožuchy , deky.. a nechať to dosušiť??? To by sme kam došli??

    Služba je: prevziať, vyčistiť, vysušiť, prípadne ožehliť a odovzdať
    a nie vyčistiť a dosuš si doma sám...!!!
    Nie všetko slúži k ďalšiemu okamžitému použitiu!!!

    ivka70 je offline (nepripojený) ivka70

    ivka70
    egron Pozri príspevok
    Zhňme si to:
    1, služba je vyčistenie a vysušenie či je to deka, kožušina, koberec, kožuch, ložné prádlo pre hotely, kabáty, blúzky , kostými...
    2, čistiareň si vyhradzuje 8 dní na komplet službu

    Otázka znie:
    či zákazník , či už je to hotel, alebo bežný človek by mal prísť domov, porozkladať po byte koberce, kožuchy , deky.. a nechať to dosušiť??? To by sme kam došli??

    Služba je: prevziať, vyčistiť, vysušiť, prípadne ožehliť a odovzdať
    a nie vyčistiť a dosuš si doma sám...!!!
    Nie všetko slúži k ďalšiemu okamžitému použitiu!!!
    A ako dokazes po pol roku cistiarni, ze oni ti ten koberec nedali vycisteny a vysuseny a plesen v koberci nesposobilo tvoje nespravne skladovanie????
    To, ze si ho skladoval v obyvacke je toje slovo, rovnako mohol byt pol roka v studenej komore alebo v pivnici, kde mohol spesniviet kvoli vlhku ..... co teda mohol kludne aj v tvojeje obyvacke

    egron je offline (nepripojený) egron

    egron
    Bývam v slnečnom byte v paneláku a v našich prekúrených bytoch by si sotva hľadala studené vlhké miesto. Smotanovobiely pred 2,5 rokom kúpený vyčistený koberec za cca 5000 sk , by len hlupák skladoval niekde kde sú tebou uvedené podmienky. Moja chyba bola, že som verila firme, že služba je kvalitná a neskontrolovala som si ju , no to nič nemení na fakte, že polmetrová jemná plieseň v prostriedku koberca vznikla z dôvodu nedosušenia. Inak firma sa nebráni tým, že bola služba urobená kvalitne, ani tým, že sme mali koberec rozbaliť, ale tým, že sme na to prišli až po 5 mesiacoch.
    No ochrane spotrebiteľa mi povedali, že moja reklamácia je opodstatnená a že to mám dať na expertízu, ktorú musí zaplatiť firma. Netvrdte mi, že keby sa to stalo vám, tak by ste to nechali len tak..
    Mimochodom bola by som radšej privítala fakty a nie len domnienky

    argelés je offline (nepripojený) argelés

    argelés
    ivka70 ked nevieš, tak nerieš......načo sa ozývaš??,
    To . že ty nemáš skúsenosti neznamená, že Mati neporadí niekto iný...

    ivka70 je offline (nepripojený) ivka70

    ivka70


    argelés Pozri príspevok
    ivka70 ked nevieš, tak nerieš......načo sa ozývaš??,
    To . že ty nemáš skúsenosti neznamená, že Mati neporadí niekto iný...
    Ad 1: dala som tam mimo temy
    Ad 2: toto je verejna diskusia, preco by som nemohla prispiet do nej svojim nazorom (aj ked sa niekomu nepaci)?
    Naposledy upravil ivka70 : 23.03.11 at 07:10

    Stanislav 1975 je offline (nepripojený) Stanislav 1975

    Stanislav 1975
    ivka70 Pozri príspevok
    mozno

    vies, tu vsetci pravidelne riesime problem plesniveho zmotaneho koberca
    ak najdes este jedneho takeho, co si necha splesniviet zrolovany koberec v obyvacke a riesi to ako reklamaciu, ten ti bude vediet poskytnut fakty

    vsetci ostatni ti mozeme posluzit len domnienkami
    ako vraví Rytmus- si zabila...

    jelalim je offline (nepripojený) jelalim

    jelalim
    argelés Pozri príspevok
    ivka70 ked nevieš, tak nerieš......načo sa ozývaš??,
    To . že ty nemáš skúsenosti neznamená, že Mati neporadí niekto iný...
    Ved sme jej poradili. Problem iba je, ze sme jej napisali nieco ine, ako ona chcela aby sme jej napisali.

    Stanislav 1975 je offline (nepripojený) Stanislav 1975

    Stanislav 1975
    jelalim Pozri príspevok
    Ved sme jej poradili. Problem iba je, ze sme jej napisali nieco ine, ako ona chcela aby sme jej napisali.
    asi tak nejako, chcela počuť úplne niečo iné...

    egron je offline (nepripojený) egron

    egron
    niektorý to tu poňali ako debatný krúžok, žiadne rady, ani odborné vedomosti, len zbytočné slová...to potom chodte na POKEC a tam sa vykecajte. Bola som v čistiarni, koberec sa čistí a uistili ma, že si už nabudúce dajú pozor. NIKTO si nežiada negatívnu reklamu a majiteľka povedala, že stať sa im to pri tom množstve objednávok môže...a že ich to mrzí. Pekne sme sa podebatili , v utorok si poň pôjdem. Dakujem za použiteľné rady ..
    Maťa

    adam je offline (nepripojený) adam

    adam
    egron Pozri príspevok
    niektorý to tu poňali ako debatný krúžok, žiadne rady, ani odborné vedomosti, len zbytočné slová...to potom chodte na POKEC a tam sa vykecajte. Bola som v čistiarni, koberec sa čistí a uistili ma, že si už nabudúce dajú pozor. NIKTO si nežiada negatívnu reklamu a majiteľka povedala, že stať sa im to pri tom množstve objednávok môže...a že ich to mrzí. Pekne sme sa podebatili , v utorok si poň pôjdem. Dakujem za použiteľné rady ..
    Maťa
    Môj názor...čistiareň zvolila tento spôsob kvôli negatívnej reklame. Vyčistiť jeden koberec zadarmo pre nich nie je taká strata, ako tie negatívne názory na ich firmu. Ale, tiež si myslím, že keby reklamáciu neuznala, zákazník by sa mohol po takom dlhom čase sťažovať ak tak na lampárni...

    Porady, ktoré by vás mohli zaujímať

    Prihláste sa a sledujte len tie Porady, ktoré Vás zaujímajú.