Zavrieť

Porady

Taktika prípravy VO cenníka

Rád by som si prečítal nejaké názory ohľadom veľkoobchodných cenníkov. V blízkej budúcnosti možno budem potrebovať nejaký pripraviť, a tak by som rád načerpal inšpirácie akým smerom sa uberať/neuberať.

Zaujímal by ma ako pohľad odberateľa, tak aj pohľad dodávateľa.

Odberateľ chce, samozrejme, kúpiť čo najlacnejšie a byť čo najmenej obmedzovaný všelijakými pravidlami (minimálny odber, minimálna hodnota objednávky a podobne).

Dodávateľ zas nemá v záujme predávať pár kusov kde-komu za nízke ceny ako skutočnému veľkoodberateľovi.

Akým smerom sa teda uberať? Napadajú mi aktuálne takéto možnosti:
-tabuľkové ceny podľa množstva daného tovaru (1-10 ks; 11-30 ks; 31-100ks... atď.), pričom cena klesá s narastajúcim množstvom
-jedna cena na každý tovar ("mierne" nadhodená kvôli odberateľom malých objemov) + tabuľka zliav podľa celkovej sumy objednávky (100-300€ 2%; 301-700€ 5% atď.))
-individuálne CP pre každého záujemcu na základe nejakého dotazníka (plánované odbery a pod.)

Iné spôsoby mi aktuálne akosi nenapadajú. No taktiež by som rád počul názory na podmienky ako minimálne hodnota objednávky (áno/nie), minimálny odber (napr. 4ks, ak je toľko v jednej krabici).

Pri vyjadrovaní Vašich názorov môžete vziať do úvahy aj fakt, že na trhu pri danom tovare občas nastáva stav, kedy dopyt prevyšuje ponuku (nestíha sa vyrábať).
Mne osobne sa asi najviac pozdáva druhý spôsob (jedna cena a tabuľka zliav), i keď firmy/ľudia asi veľmi nemajú radi obmedzenia a chceli by nakúpiť čo najlacnejšie kedykoľvek bez nejakých podmienok. No na druhej strane si treba uvedomiť fakt, že je reč o VEĽKOOBCHODE, takže keď má nejaký malý živnostník záujem o pár kusov, tak ťažko hovoriť o veľkoobchode, resp. nároku na VO ceny.

Vopred vďaka za každú odpoveď.
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času

    Dantess je offline (nepripojený) Dantess

    Mladý podnikateľ, ktorý sa ešte len učí ako to vo svete chodí ...viac Dantess
    Je dobré mať tabuľky na zákalde ktorých sa odberateľ lahko orientuje. Na druhej strane ja som tiež veľko-dodávateľ a nemám žiadne také tabuľky ani nič. Častokrát dávam ceny podľa sympatií a toho čo mi v budúvnosti môže odberateľ priniesť. Mám odberateľa, ktorý berie málo za najlepšiu cenu akú mám, ale v referenciách vyzerá dobre, že ho mám. Zas mám takého čo berie veľa, ale dal som mu vyššiu cenu, lebo viem, že na to má peniaze. Takže strojovo sa to nedá riešiť a minimálny nutný odber môže odradiť mnohých, ktorí na začiatku majú malý odber, ale časom narastú. Trebárs mňa takto odpálkoval jeden dodávateľ. Na začiatku som mal malý odber a dával mi vysoké ceny. Takým štýlom sa ale nedá rásť, lebo ako porazí začínajúci odberateľ konkurenciu, ktorá má lepšie ceny?

    Taktika prípravy VO cenníka

    Porady, ktoré by vás mohli zaujímať

    Prihláste sa a sledujte len tie Porady, ktoré Vás zaujímajú.