smith Potrebný podklad (faktúru) máš z 8.11. Na to aby sa neskreslili údaje použil by som ID. Zrejme máš napr. dodací list za ten tovar, tak ten by som účtoval cez ID na obstaranie.
Som rád, že pokračujeme v diskusii, ale ruku na srdce - nekomplikuješ si týmto život?
(1)
Dňom uskutočnenia účtovného prípadu je deň splnenia dodávky, platby záväzku, inkasa pohľadávky, započítania pohľadávky, postúpenia pohľadávky, prevzatia dlhu, poskytnutia a prijatia preddavku, úhrady úveru alebo pôžičky poskytnutím nového úveru alebo pôžičky, zistenia manka na majetku a záväzkoch, schodku, prebytku majetku, škody na majetku, vkladu do obchodnej spoločnosti a družstva, pohybu majetku vo vnútri účtovnej jednotky a deň zistenia ďalších skutočností vyplývajúcich z osobitných predpisov alebo z vnútorných podmienok účtovnej jednotky, ktoré sú predmetom účtovníctva a ktoré v účtovnej jednotke nastali a
účtovná jednotka má k dispozícii potrebné podklady, ktoré dokumentujú tieto skutočnosti.
Osobne Tebou zvýraznené chápem tak, že keby neboli potrebné podklady, ktoré by dokumentovali vznik účtovného prípadu, tak o týchto by sa nemalo účtovať (lebo čo nie je na papieri, akoby sa nestalo - neuvažujem o prípadoch, kedy musíme sami vystaviť podklady);
teda zo zvýrazneného nevyplýva mať dokument ku dňu účtovného prípadu.
No ale akceptujem aj Tvoj postup, veď ako v iných veciach, aj tu si môžem vo vnútropodnikovej smernici zadefinovať, ako budem postupovať ...