Zavrieť

Porady

Pokladničné bločky budú musieť vydávať aj údržbári či účtovníci

Ministerstvo financií tuší, že mnohí podnikatelia sa vyhýbajú vydávaniu daňových dokladov za platby v hotovosti. Bez prieskumov, koľkým podvodom zabránia, a analýz, aké výsledky navrhované opatrenia prinesú, prišli s pomerne radikálnym riešením.

Stanovilo nové technické požiadavky, pre ktoré si bude časť podnikateľov musieť kúpiť nový model. A zavarilo aj živnostníkom.
Ruší im možnosť prijímať hotovosť bez toho, aby vlastnili pokladnicu. Inými slovami, prikazuje ju kúpiť aj tým, ktorí ju doteraz nepotrebovali – ak chcú hotovosť prijímať naďalej.

Povinnosť sa týka všetkých živnostníkov. Navyše, pre nové technické požiadavky budú musieť meniť a upravovať pokladnice aj obchodníci.

Zdroj: http://www.etrend.sk/podnikanie/riad...ic/149527.html
Usporiadat
Téma je uzavretá.
Dáša_ Dáša_

Dáša_ je offline (nepripojený) Dáša_

Ingrid Ondruskova Pozri príspevok
lubosmihula...čítaš mi myšlienky...niekde som zachytila, že reg.pokladniocou by sa malo "vybaviť" cca 100 tisíc malých
živnostníkov a nedala by som 5 korún za to, že niekto blízky vláde ale úúúúplnou náhodou tieto pokladnice dováža na Slovensko. Ale naša úvaha by bola dobrou témou pre ambiciózneho novinára, aby sa dopátral pravdy!!!
P.S.: to fakt čoraz ďalej bude platiť na Slovensku že živnostník sa rovná živorník? Isté opatrenia našej vlády evidentne zvyšujú malým podnikateľom náklady!!!
presne tak, nemôžem sa zbaviť dojmu, že ide hlavne o zabezpečenie odbytu a práce pre zvolené firmy
0 0
evina evina

evina je offline (nepripojený) evina

137Cs Pozri príspevok
Pri sume do 170 € (5100 SKK) je poštovné 0,43 € (13,- Sk), do 330 € (10 tis. SKK) je to 0,63 € (19 ,- Sk) http://www.posta.sk/page/183
Ak poukážku bude podávať živnostník sám, môže si poštovné a spracovateľský poplatok premietnuť v cene (tak isto, ako by si premietol náklady na kúpu ERP a servis). Ak to bude platiť zákazník, je to jedno.
Rozmýšľam nad tým , rozmýšľam, ale povedz mi , kde mi zákon dáva priestor na takýto postup? Netvrdím, že to tak nemôže byť, ale neviem sa stále so sebou dohodnúť, či toto práve tento zákon umožňuje.....alebo systémom , čo nie je zakázané je dovolené.

Pripojím link, kde si všimnite, že hotovostná platba cez poukážku U je charakterizovaná ako kombinovaná .

h) tržbou platba prijatá z predaja tovaru alebo z poskytovania služby na predajnom mieste v hotovosti alebo inými platobnými prostriedkami nahrádzajúcimi hotovosť, najmä elektronickými platobnými prostriedkami alebo poukážkou oprávňujúcou na nákup tovaru alebo poskytnutie služby; tržbou je aj platba prijatá ako preddavok,

§ 3 Povinnosť evidovať tržbu elektronickou registračnou pokladnicou
1/ Podnikateľ je povinný evidovať tržbu v elektronickej registračnej pokladnici bez zbytočného odkladu po jej prijatí; túto povinnosť nemá podnikateľ, ktorý je v likvidácii alebo na ktorého bol vyhlásený konkurz, okrem podnikateľa, ktorý pokračuje v prevádzkovaní podniku po vyhlásení konkurzu.
0 0
137Cs 137Cs

137Cs je offline (nepripojený) 137Cs

evina Pozri príspevok
Rozmýšľam nad tým , rozmýšľam, ale povedz mi , kde mi zákon dáva priestor na takýto postup? Netvrdím, že to tak nemôže byť, ale neviem sa stále so sebou dohodnúť, či toto práve tento zákon umožňuje.....alebo systémom , čo nie je zakázané je dovolené.
Na upresnenie - veta "Ak poukážku bude podávať živnostník sám" platí samozrejme len potichu (ako variant diskutovaného rriešenia, že živnostník vezme úhradu za faktúru a vloží si ju na účet. Čo nie je schodné riešenie). Faktúru bude platiť šekom akože vždy zákazník, živnostník platbu v hotovosti neobdrží. (Ale ak aj áno a podá ju na poštu, to už nikto dokázať nevie). On obdrží len platbu za faktúru na bankový účet.
Skrátka - klient dostane faktúru a šek. Kto fyzicky ten šek vyplatí (klient, jeho babka...), aby bola platba pripísaná živnostníkovi na účet, asi vo vzťahu k vyhláške o ERP nie je dôležité.
Naposledy upravil 137Cs : 24.01.09 at 11:38
0 0
Dáša_ Dáša_

Dáša_ je offline (nepripojený) Dáša_

Inak, napadlo ma, uz sa mi par krat stalo, že zákazník si zobral fakturu a potom peniaze vložil do banky na účet. Nie hned, ale až za par dní.
Ked sa tu diskutovalo o vklade do banky v hotovosti, to by znamenalo, že ja ked toto dodatocne zistím, musela by som to prehnat cez registračku ?????
0 0
evina evina

evina je offline (nepripojený) evina

137Cs Pozri príspevok
Na upresnenie - "Ak poukážku bude podávať živnostník sám" platí samozrejme len potichu (lako variant diskutovaného rriešenia, že živnostník vezme úhradu za faktúru a vloží si ju na účet. Čo nie je schodné riešenie). Faktúru bude platiť šekom akože vždy zákazník, živnostník platbu v hotovosti neobdrží. (Ale ak aj áno a podá ju na poštu, to už nikto dokázať nevie). On obdrží len platbu za faktúru na bankový účet.
To som pochopila síce, ale pravdupovediac som neuvažovala o faktúre , ale predstavovala si predajňu....ale priznám sa, že ja tu zatiaľ priestor na takúto platbu od zákazníka v hotovosti nevidím ...
0 0
137Cs 137Cs

137Cs je offline (nepripojený) 137Cs

evina Pozri príspevok
To som pochopila síce, ale pravdupovediac som neuvažovala o faktúre , ale predstavovala si predajňu....ale priznám sa, že ja tu zatiaľ priestor na takúto platbu od zákazníka v hotovosti nevidím ...
Ako riešenie pre predajňu to určite schodné nie je. Je to len návrh riešenia pri predaji na faktúru pre prípady:
- klient nemá účet alebo vyslovene chce platiť v hotovosti
- živnostník chce mať istotu, že úhrada bude (dielo vydá alebo prácu začne až po doložení ústrižku, že mu šla úhrada na účet)
ktoré sa doteraz riešili úhradou faktúry v hotovosti (buď ihneď alebo neskôr) a doteraz boli bez povinnosti evidovania cez ERP. Ak už bude platiť pre každého povinnosť akúkoľvek hotovostnú úhradu fa evidovať cez kasu, použitie PPP U na úhradu nie je podľa mňa v rozpore s vyhláškou. Živnostník prijme úhradu faktúry nie v hotovosti, ale na bankový účet. V rozpore by bola úhrada faktúry cez PPP H, pri ktorej by živnostík dostal úhradu faktúry síce cez poštu, ale opäť len v hotovosti. Čiže s povinnosťou jej evidencie cez ERP.
0 0
evina evina

evina je offline (nepripojený) evina

137Cs Pozri príspevok
Ako riešenie pre predajňu to určite schodné nie je. Je to len návrh riešenia pri predaji na faktúru pre prípady:
- klient nemá účet alebo vyslovene chce platiť v hotovosti
- živnostník chce mať istotu, že úhrada bude (dielo vydá alebo prácu začne až po doložení ústrižku, že mu šla úhrada na účet)
ktoré sa doteraz riešili úhradou faktúry v hotovosti (buď ihneď alebo neskôr) a doteraz boli bez povinnosti evidovania cez ERP. Ak už bude platiť pre každého povinnosť akúkoľvek hotovostnú úhradu fa evidovať cez kasu, použitie PPP U na úhradu nie je podľa mňa v rozpore s vyhláškou. Živnostník prijme úhradu faktúry nie v hotovosti, ale na bankový účet. V rozpore by bola úhrada faktúry cez PPP H, pri ktorom by živnostík dostal úhradu faktúry síce cez poštu, ale opäť len v hotovosti. Čiže s povinnosťou jej evidencie cez ERP.
Je pravdou, že poukážka typu U sa v platobnom styku používa na poukazovanie platieb v hotovosti všeobecne, ale je pravdou, že každý zákon si svoje pojmy vymedzuje bližšie aj sám....."na účely tohto zákona sa rozumie...."

Ako som vyššie citovala zo zákona- tržba je platba prijatá na predajnom mieste v hotovosti,... evidovať bez zbytočného odkladu po jej prijatí
a tieto podmienky nie sú takouto platbou podľa mňa splnené. Pošta nie je predajné miesto a nezaevidujem platbu bez zbytočného odkladu po jej prijatí.

Možno to zbytočne komplikujem, ale mne to zatiaľ vychádza takto ...evidovať hotovosť ERP alebo bankovým prevodom...

P.s. snáď sa do 1.3.2009 dozvieme , čo chcel básnik povedať...
0 0
137Cs 137Cs

137Cs je offline (nepripojený) 137Cs

evina Pozri príspevok
Ako som vyššie citovala zo zákona- tržba je platba prijatá na predajnom mieste v hotovosti,... evidovať bez zbytočného odkladu po jej prijatí
a tieto podmienky nie sú takouto platbou podľa mňa splnené. Pošta nie je predajné miesto a nezaevidujem platbu bez zbytočného odkladu po jej prijatí.
Naozaj nechcem zbytočne mudrovať, ale tu predsa nejde o prijatie tržby v hotovosti na predajnom mieste. Dodávateľ v hotovosti nič neprijme. Odovzdá klientovi faktúru a šek. A po úhrade šeku klientom na pošte (nie predajnom mieste) sa dodávateľovi objaví na bankovom výpise z účtu položka o úhrade faktúry na účet. Tak isto, ako keby klient zaplatil faktúru bankovým prevodom. Dodávateľ podľa mňa v žiadnej fáze tejto transakcie platbu v hotovosti neobdržal a teda nemá čo evidovať v ERP, ani podľa doterajších ani podľa nových podmienok.
0 0
evina evina

evina je offline (nepripojený) evina

137Cs Pozri príspevok
Naozaj nechcem zbytočne mudrovať, ale tu predsa nejde o prijatie tržby v hotovosti na predajnom mieste. Dodávateľ v hotovosti nič neprijme. Odovzdá klientovi faktúru a šek. A po úhrade šeku klientom na pošte (nie predajnom mieste) sa dodávateľovi objaví na bankovom výpise z účtu položka o úhrade faktúry na účet. Tak isto, ako keby klient zaplatil faktúru bankovým prevodom. Dodávateľ podľa mňa v žiadnej fáze tejto transakcie platbu v hotovosti neobdržal a teda nemá čo evidovať v ERP, ani podľa doterajších ani podľa nových podmienok.
Áno máš vlastne pravdu, že tu nejde o príjem v hotovosti. Týmto spôsobom vlastne môžeme platiť aj dane Principiálne asi to bude možné...
0 0
lubosmihula lubosmihula

lubosmihula je offline (nepripojený) lubosmihula

Prečítal som si zákon 289/2008 a nikde (ak som čítal pozorne) nie je zrušená príloha č. 1, ani v prechodných ustanoveniach. Príloha č. 1 totiž presne špecifikuje ktoré služby musia mať registračky. TV Markíza odvisielala 22. januára, že aj opravári, stolári, kominári, kováči a pod. no v prílohe sú len kaderníci, bufetári, automechanici a takí, ktorí majú prevádzky na jednom mieste. Neviem odkiaľ tam zakomponovali toho nešťastného oprávara práčok.
§ 1 hovorí, že registračky musia mať všetci, čo im bolo vydané oprávnenie na činnosť. A čo tí, ktorí podnikajú na základe osvedčenia?!
Tento zákon si odporuje vo viacerích bodoch. Jeho tvorcovia, zrejme často oslavujú a potom majú z toho v hlave guláš. No škoda, že takích babrákov nedobrovoľne platíme z naších daní.
0 0
evina evina

evina je offline (nepripojený) evina

lubosmihula Pozri príspevok
Prečítal som si zákon 289/2008 a nikde (ak som čítal pozorne) nie je zrušená príloha č. 1, ani v prechodných ustanoveniach. Príloha č. 1 totiž presne špecifikuje ktoré služby musia mať registračky. TV Markíza odvisielala 22. januára, že aj opravári, stolári, kominári, kováči a pod. no v prílohe sú len kaderníci, bufetári, automechanici a takí, ktorí majú prevádzky na jednom mieste. Neviem odkiaľ tam zakomponovali toho nešťastného oprávara práčok.
§ 1 hovorí, že registračky musia mať všetci, čo im bolo vydané oprávnenie na činnosť. A čo tí, ktorí podnikajú na základe osvedčenia?!
Tento zákon si odporuje vo viacerích bodoch. Jeho tvorcovia, zrejme často oslavujú a potom majú z toho v hlave guláš. No škoda, že takích babrákov nedobrovoľne platíme z naších daní.
Príloha č. 1 bola práve týmto zákonom vytvorená /tak nemala byť prečo zrušená. Nie je úplne identická s prílohou vo Vyhláške 55....viď začiatok tejto témy - a samozrejme tá povinosť platí len na v nej uvedené služby.

Pri oprávnení na podnikanie je v zákone odvolávka na § 2 Obchodného zákonníka a ten špecifikuje bližšie koho sa to týka:
Podnikanie
1/ Podnikaním sa rozumie sústavná činnosť vykonávaná samostatne podnikateľom vo vlastnom mene a na vlastnú zodpovednosť za účelom dosiahnutia zisku.

2/ Podnikateľom podľa tohto zákona je: a) osoba zapísaná v obchodnom registri,
b) osoba, ktorá podniká na základe živnostenského oprávnenia,
c) osoba, ktorá podniká na základe iného než živnostenského oprávnenia podľa osobitných predpisov,
d) fyzická osoba, ktorá vykonáva poľnohospodársku výrobu a je zapísaná do evidencie podľa osobitného predpisu.

Takže sú tam zahrnutí všetci.

Súhlasím, že v niektorých bodoch si zákon odporuje, ale to je najmä v tom, čo tu riešime v celej téme ako má platiť súbeh starej /vlastne zrušenej Vyhlášky/ a nového zákona.
0 0
lubosmihula lubosmihula

lubosmihula je offline (nepripojený) lubosmihula

Zaujímalo by ma ešte ak mi viete poradiť, ako to bude so zálohami. Robím aj montáže a rekonštrukcie a často vystavuejm PD na zálohu elektroinštalačný namateriál. Ako budem blokovať do pokladne takúto platbu? Veď to nie je tržba! A po vystavení konečnej faktúry to stornujem? Veď to je nezmysel.
0 0
Rozalka Rozalka

Rozalka je offline (nepripojený) Rozalka

Spoluvlastníčka "Prvého nitrianskeho medveďária" ...viac
Nepoteším ťa:
§ 2 Zákona o ERP
h) tržbou platba prijatá z predaja tovaru alebo z poskytovania služby na predajnom mieste v hotovosti alebo inými platobnými prostriedkami nahrádzajúcimi hotovosť, najmä elektronickými platobnými prostriedkami alebo poukážkou oprávňujúcou na nákup tovaru alebo poskytnutie služby; tržbou je aj platba prijatá ako preddavok,
0 0
Manual Manual

Manual je offline (nepripojený) Manual

K používanie ERP prikladám stanovisko MF ing. Mastihubovej, ktoré som obdržal od Zuziany.
Naposledy upravil Manual : 25.01.09 at 12:05
0 0
liba2 liba2

liba2 je offline (nepripojený) liba2

Manual Pozri príspevok
K používanie ERP prikladám stanovisko MF ing. Mastihubovej, ktoré som obdržal od Zuziany.

Prečítala som si materiál... z toho mi vychádza, že netreba všetkému veriť... a že najdôveryhodnejšou osobou je porada.sk
0 0
evina evina

evina je offline (nepripojený) evina

liba2 Pozri príspevok

Prečítala som si materiál... z toho mi vychádza, že netreba všetkému veriť... a že najdôveryhodnejšou osobou je porada.sk
A to už na začiatku tejto témy

Problém je v tom, že sme nikdy nepochybovali, že to neplatí pre všetky služby, ale pre vybrané v zákone.

Ale nikto oficiálne a zodpovedne nepovedal /len v príspevku od Bastiana a Skaspa, kde je tiež stanovisko p. mastihubovej/, či pre tých , ktorí musia od 1.3.2009 alebo 1.1.2011
0 0
jeso jeso

jeso je offline (nepripojený) jeso

Dnes som to dostala ako stanovisko od DU

Upozornenie
pre podnikateľské subjekty v súvislosti s nesprávne interpretovanou informáciou k zákonu o registračných pokladniach

Dňa 22. 1. 2009 odznela v TV MARKÍZA – televízne noviny odvysielané o 19.00 hod – nesprávna interpretácia zákona o registračných pokladniach č. 289/2008, ktorý je okrem vybraných ustanovení účinný od 1. 3. 2009.
Podľa tejto nesprávnej interpretácie by mali drobní živnostníci, ktorí poskytujú služby a prijímajú tržby v hotovosti evidovať tieto tržby cez registračnú pokladňu, pričom ako príklad boli uvedení opravári pračiek, kominári, stolári a pod. Pokiaľ tieto tržby nebudú zaevidované cez elektronickú registračnú pokladňu, údajne im hrozí pokuta až do výšky 3300 EUR. Príspevok hovorcu MF SR bol vytrhnutý z kontextu.
Upozorňujeme preto, že tento zákon je síce účinný od 1. 3. 2009, ale týka sa len tých podnikateľov, ktorí sú povinní evidovať tržby v súlade s týmto zákonom, t.j. podnikateľov, ktorí po 1. 3. 2009 zakúpia tento nový typ pokladne a budú patriť do okruhu podnikateľov vymedzených zákonom, t.j. tých ktorí predávajú tovar a poskytujú službu uvedenú v prílohe citovaného zákona.
Pokiaľ si teda podnikateľ nezakúpi nový typ pokladne, ktorý je explicitne stanovený citovaným zákonom po 1. 3. 2009, postupuje naďalej podľa doteraz platných predpisov, teda aj vyhlášky k registračným pokladniam č. 55/94 Z.z. v znení jej neskorších predpisov a to až do 31. 12. 2010. Táto vyhláška presne definuje služby, pri ktorých sa tržby prijaté v hotovosti evidujú cez ERP a zároveň stanovuje výnimky, pri ktorých nie je potrebné evidovať tržby cez ERP – napr. úhrada pohľadávky.

Z uvedeného vyplýva, že iba tí podnikatelia, ktorí zakúpia nový typ pokladne zadefinovaný novým zákonom o registračných pokladniach č. 289/95 Z.z. po 1. 3. 2009 budú evidovať tržby cez ERP, pričom poskytujú dodanie tovaru a služby vymedzené v prílohe tohto zákona.
Podľa tejto prílohy pôjde o nasledovné služby:



SLUŽBY, NA KTORÉ SA VŤZAHUJE POVINNOSŤ EVIDENCIE TRŽIEB
V ELEKTRONICKEJ REGISTRAČNEJ POKLADNICI


1. Opravy a údržba osobných motorových vozidiel
1.1 . Bežné opravy a údržba osobných motorových vozidiel
1.2 . Opravy elektrického systému osobných motorových vozidiel
1.3 . Opravy pneumatík vrátane nastavenia a vyváženia kolies osobných motorových vozidiel
1.4 . Opravy karosérií osobných motorových vozidiel

2. Umývanie osobných motorových vozidiel

3. Parkovacie služby

4. Služby spojené s podávaním jedál a nápojov okrem služieb poskytovaných v ležadlových alebo lôžkových vozňoch a iných dopravných prostriedkoch
4.1 . Reštauračné služby s obsluhou
4.2 . Služby v samoobslužných zariadeniach
4.3 . Služby v bufetoch, stánkoch a v cukrárňach
4.4 . Služby spojené s dodávkou hotových jedál vrátane nápojov pre iné podniky a inštitúcie
4.5 . Služby spojené s dodávkou hotových jedál vrátane nápojov pre domácnosti
4.6 . Služby spojené s podávaním nápojov

5. Nájom a lízing
5.1 . Nájom a lízing osobných motorových vozidiel a ľahkých motorových vozidiel do 3, 5 t určených prevažne na prepravu osôb a služby s tým spojené; nepatrí sem nájom podľa zmluvy o kúpe prenajatej veci
5.2 . Nájom a lízing tovaru osobnej spotreby a potrieb pre domácnosť a služby s tým spojené s výnimkou zdravotníckych a parazdravotníckych pomôcok a potrieb, požičiavania kníh a časopisov; nepatrí sem nájom podľa zmluvy o kúpe prenajatej veci
5.3 . Nájom a lízing predmetov a zariadení na rekreačné účely a športové účely a služby s tým spojené; nepatrí sem nájom podľa zmluvy o kúpe prenajatej veci

6. Fotografické služby
6.1 . Portrétne fotografické služby
6.2 . Reklamné a súvisiace fotografické služby
6.3 . Fotografické služby a video služby poskytované pri rôznych spoločenských a iných udalostiach
6.4 . Zber filmov, vyvolávanie filmov okrem filmov z produkcie filmových a televíznych ateliérov a vyhotovovanie diapozitívov, fotografií, kópií filmov a audiovizuálnych nosičov
6.5 . Reštaurovanie, kopírovanie a retušovanie fotografií

7. Prevádzka krytých a prevádzka nekrytých kúpalísk

8. Služby lunaparkov a služby zábavných parkov

9. Služby zberní odevov, bielizne a ich rozvoz

10. Pranie odevov, kožených výrobkov, textilných výrobkov a kožušín a čistenie odevov, kožených výrobkov, textilných výrobkov a kožušín okrem poskytovania takýchto služieb u zákazníka

11. Chemické čistenie odevov, kožených výrobkov, textilných výrobkov a kožušín okrem poskytovania takýchto služieb u zákazníka

12. Úschova kobercov, závesov, kože a kožušín a chemická údržba kobercov, závesov, kože a kožušín

13. Služby žehliarní a služby mangľovní

14. Farbenie odevov a textilných výrobkov okrem farbenia vlákien a priadzí a tónovanie odevov a textilných výrobkov okrem farbenia vlákien a priadzí

15. Služby kadernícke pre ženy a dievčatá

16. Služby kadernícke a holičské pre mužov a chlapcov

17. Služby kozmetické, manikúra, a pedikúra vrátane poradenských služieb týkajúcich sa starostlivosti o pleť a služby tetovacie

18. Služby na zlepšenie telesnej pohody

19. Strihanie psov

Podľa tejto prílohy evidovať hotovostné tržby cez ERP neprináleží a ani podľa nového zákona o ERP nebude prináležať stolárom, kominárom, opravárom pračiek a pod.
0 0
evina evina

evina je offline (nepripojený) evina

Toto je jasné a presné stanovisko a dúfam, že ho také majú všetky DÚ.
0 0
macula macula

macula je offline (nepripojený) macula

Dúfam, že som niečo neprehliadla, ale v tej prílohe nevidím ani murárov, čo znamená, že nemusia mať reg.pokladne? Zrovna mi dnes jeden volal a pytal sa, aku pokladňu si má kúpiť.
0 0
Marína Marína

Marína je offline (nepripojený) Marína

jeso Pozri príspevok
Dnes som to dostala ako stanovisko od DU
..............
jeso, je tam aj niekto podpísaný? Nemôžeš ho tu uverejniť ako prílohu? Samozrejme s vymazaním tvojich údajov.
0 0
Načítať ďalšie

Sleduj porady, ktoré by vás mohli zaujímať