harisova66
11.01.10,13:09
Dobrý deň,
v piatok sa mám zúčastniť dedičského konania a tak Vás prosím o radu.

Pojednávaná vec sa týka polovičky rodičovského domu po mojej zosnulej matke. Kde bývajú môj otec a moja setra s rodinou. Žiaľ situácia je taká že ma chcú z tochto domu vynulovať.

Chcela by som vedieť načo si mám dávať pozor a ako sa brániť ???
Aký vplyv má ohodnotenie domu na tento spor ???
Ak by som nesúhlasila s konaním ako dalej ????

Prosím napíšte mi všetko čo sa dedičškého konania týka, kedže ja som v tomto smere laik.

Vopred Ďakujem

S pozdravom Harišová
monika74
11.01.10,12:34
vid. http://portal.gov.sk/Portal/sk/Default.aspx?CatID=39&aid=752

docitas sa zakladne info o dedicskom konani a pripadnom vydeneni (v obcianskom zakonniku je jasne stanovene za akych podmienok je mozne vydedit). Ak pripadny dedic nie je spokojny s vysledkom dedicskeho konania, je moznost obratit sa na sud, ale to uz by som riesila s pravnikom. Drzim palce, nech to dopadne dobre.
Ice dive
11.01.10,13:22
Dobrý deň,
v piatok sa mám zúčastniť dedičského konania a tak Vás prosím o radu.

Pojednávaná vec sa týka polovičky rodičovského domu po mojej zosnulej matke. Kde bývajú môj otec a moja setra s rodinou. Žiaľ situácia je taká že ma chcú z tochto domu vynulovať.

Chcela by som vedieť načo si mám dávať pozor a ako sa brániť ???
Aký vplyv má ohodnotenie domu na tento spor ???
Ak by som nesúhlasila s konaním ako dalej ????

Prosím napíšte mi všetko čo sa dedičškého konania týka, kedže ja som v tomto smere laik.

Vopred Ďakujem

S pozdravom Harišová



Dobrý deň,

v dedičskom konaní ste traja účastníci Vy, Váš otec a Vaša sestra... (pokiaľ Vaša matka nemala deti z iného manželstva...)

Vynulovať Vás nemôžu nakoľko ste oprávneným dedičom a v prípade, že Vaša matka nezanechala závet dedí sa podľa zákona t.j. predmetom dedenia je 1/2 domu na ktorú pripadajú 3 dedičia Váš diel je 1/6 domu k celku...