J4kub
19.07.10,15:02
Dobry den, chcel by som darovat 1/6 domu mojej sestre, ktora ma 17 rokov, mozte mi prosim povedat/napisat, co vsetko budem k tomu potrebovat? Som laik, ale musim to spravit, pretoze idem rozbiehat vlastnu s.r.o. a nechcem ohrozit ostatnych obyvatelov, co su doma, ak by s.r.o. nesla, za skoru odpoved Vam vsetkym dakujem
Andy Kralik
19.07.10,13:10
Už to tu dnes bolo. http://www.porada.sk/t25827-darovacia-zmluva-nehnutelnost.html
len predmetom darovania nebude cela nehnutelnost ale podiel 1/6
doktor23
19.07.10,13:12
len podotýkam, že ak má sestra 17 rokov, tak ju pri podpise zmluvy zastupuje jej zákonný zástupca a jeho úkon musí byť schválený súdom
Andy Kralik
19.07.10,13:17
A doplním ešte ak by náhodou zákonní zástupcovia boli spoluvlastníci nehnutelnosti ktorá sa ide darovať neplnoletého zastupuje kolízny opatrovník. Viď napr.: http://www.porada.sk/t52472-kolizny-opatrovnik.html Myslel som to v zmysle, ze aj oni su darci a preto ich zaujem "zbavit sa" nehnutelnosti moze byt v rozpore so zaujmom dietata, ktore by zastupovali

Aj keď v tomto prípade tomu asi tak nebude.
J4kub
20.07.10,06:08
dakujem vam za odpovede, vzor darovacej zmulvy som nasiel, len som nikde nenasiel tlacivo na zastupovanie, co musi byt overene sudom, najdem ho tu niekde?
doktor23
20.07.10,07:06
to je normálny návrh na súd - na schválenie úkonu zákonného zástupcu za maloletú
Andy Kralik
20.07.10,15:51
dakujem vam za odpovede, vzor darovacej zmulvy som nasiel, len som nikde nenasiel tlacivo na zastupovanie, co musi byt overene sudom, najdem ho tu niekde?

Asi by som sa poradil s pravnikom ci vo vasom konkretnom pripade kolizny opatrovnik bude treba. Kolizny opatrovnik zastupuje dieta vtedy, ak by mohlo dôjsť k rozporu záujmov medzi rodičmi a zastupovaným dieťaťom.

Bol by treba, ak by rodicia chceli darovat svoj podiel na nehnutelnosti svojmu dietatu, alebo kupit jeho podiel a pod.