driemo
25.02.11,10:04
Dobrý deň,

chcem sa opýtať, bývalá manželka požiadala o výživné na rozvedenú manželku. Na syna sa výživné riadne platí, ona žije len so synom v prenajatom byte a pracuje ako čašníčka. Neviem či ma aj uzavretú prac. zmluvu, ale v prípade potreby nie je problém zohnať svedkov, ktorí dosvedčia, že tam pracuje. Ja mam na páske len minimálnu mzdu, ale len papierovo. Na chlapca platím 50 € mesačne, a bývalá manželka chce ďalších 50 €. Ako postupovať aby súd vyhovel mne a nemusel som na nu prispievať?
Dakujem
arizona
25.02.11,09:19
Dobrý deň,

chcem sa opýtať, bývalá manželka požiadala o výživné na rozvedenú manželku. Na syna sa výživné riadne platí, ona žije len so synom v prenajatom byte a pracuje ako čašníčka. Neviem či ma aj uzavretú prac. zmluvu, ale v prípade potreby nie je problém zohnať svedkov, ktorí dosvedčia, že tam pracuje. Ja mam na páske len minimálnu mzdu, ale len papierovo. Na chlapca platím 50 € mesačne, a bývalá manželka chce ďalších 50 €. Ako postupovať aby súd vyhovel mne a nemusel som na nu prispievať?
Dakujem
Manzelka ma narok poziadat do 5r.od rozvodu o prispevok na rozv. manzela. Sud po preskumani fin. situacie Vas oboch rozhodne, ci budete musiet platit,alebo nie. Takto na dialku ti nik presne neodpovie.

Príspevok na výživu rozvedeného manžela

Rozvedený manžel, ktorý nie je schopný sám sa živiť, môže žiadať od bývalého manžela, aby mu prispieval na primeranú výživu podľa svojich schopností, možností a majetkových pomerov.
Ak sa bývalí manželia nedohodnú, určí rozsah príspevku na výživu na návrh niektorého z nich súd. Prihliadne pritom aj na príčiny, ktoré viedli k rozvratu vzťahov medzi manželmi.