Zavrieť

Porady

Upraviť

Hlavné

Reakcie

  1. avatar
    • |
    • permalink
    budem sa snažiť, len je moc roboty...
  2. avatar
    • |
    • permalink
    Je to fajn Marianna01 a budeš aj pokračovať? Boli by sme určite všetci začiatočníci radi
  3. avatar
    • |
    • permalink
    ďakujem vám, dúfam, že to niektorým začiatočníkom pomôže
  4. avatar
    • |
    • permalink
    Marianna01 si šikuľka.
  5. avatar
    • |
    • permalink
    Marianna pekne si to rozpísala.
    EMILY04
  6. avatar
    • |
    • permalink
    Konštatujem, že tvoja posledná návšteva bola 22. 8. 2008 a do dnes máš 2 169 príspevkov.
    To je len taká malá štatistika.
  7. avatar
    • |
    • permalink
    tak sa mi zdá, že to jednoduché účtovníctvo bude čím ďalej tým viac komplikovanejšie... Podozrievam každú vládu tohto štátu, že tajne platia človeka, ktorý toto všetko vymýšľa. V náplni práce má v supertajnej miestnosti na superrýchlom počítači čítať o.i. poradu, vyhodnocovať z nej výsledky a všetko, čo sa mu zdá priveľmi jednoduché, príp. málo zložité, šikovno šikovnúčko skomplikovať. Tento človek už roky nevidel svoju manželku a deti, nebol na čerstvom vzduchu a dávno zabudol, že slnko svieti nažlto. Každá vláda si ho strááášne váži a ctí a každú komplikáciu bez rozmýšľania a urýchlene uvedie do praxe. Natoľko mu verí, že nad tým nerozmýšľa a teší sa, ako sa im podarilo znovu nám zavariť...
  8. avatar
    • |
    • permalink
    No a teraz nám od 1.1.2008 v JÚ pribudli priebežné položky pri nákupoch hradených platobnou kartou. Je to veľmi nepríjemné opatrenie nakoľko sa budú obtiažne hľadať chyby. Má to fungovať tak, že do denníka zapíšeme daňový výdavok a zároveň priebežné položky. Pri účtovaní bankového výpisu zaúčtujeme priebežné položky.
    Tento postup sa mi vôbec nepáči. Ja som doteraz nákupy platené kartou účtoval zápisom do ostatných záväzkov.

    apo
  9. avatar
    • |
    • permalink
  10. avatar
    • |
    • permalink
    ahojte, mám takú skúsenosť, že keď niekomu vysvetlím, že musí viesť sklad, s úsmevom sa na mňa pozrie a tam to aj končí - lebo Jožo, Jano a Fero majú krčmy tiež a veď oni nič také nemusia... Vediem 2 sklady, nie je to zložité, len je to pracné, ale stavebné firmy riešime systémom internej smernice tiež.
  11. avatar
    • |
    • permalink
    Je to síce krásne vysvetlené, ale neodpustím si poznámočku...majiteľ potravín, živnostník...sám sa zásobuje s výnimkou chleba a mlieka, sám predáva...viete si to vôbec predstaviť kedy by tak viedol evidenciu o margotkách? Teória je jedna vec, prax druhá. A prax väčšinou ukáže čo je a čo nie je v ľudských silách.

    Neviem, v čom by mal byť problém u margotiek. Nakúpim a tým pádom ide príjem do skladu a keď predám - výdaj cez predaj tovaru. Veď každý živnostník musí mať program na skladové hospodárstvo, nikoho nezaujíma, ako to stíha a že prax a teória je iná. To by neplatili žiadne zákony pre nikoho, veď prax si ľudia vždy prispôsobia.
  12. avatar
    • |
    • permalink
    cathyc - je to v ľudských silách, pretože to tak musí byť. Sama vediem niekoľko takýchto skladov - a funguje to, len si treba nájsť so živnostníkom systém - všetko je o systéme práce. Keď sa to zabehne, zrazu zistíš, že to nie je až také zložité.
    Vieš, príklad o margotkách som udala preto, že mi je to blízke - vediem skladové evidencie potravín, bufetov, reštauráciu, stavebniny... a ide to
    04.03.08 Aktualizoval o 19:44 Marianna01
  13. avatar
    • |
    • permalink
    Je to síce krásne vysvetlené, ale neodpustím si poznámočku...majiteľ potravín, živnostník...sám sa zásobuje s výnimkou chleba a mlieka, sám predáva...viete si to vôbec predstaviť kedy by tak viedol evidenciu o margotkách? Teória je jedna vec, prax druhá. A prax väčšinou ukáže čo je a čo nie je v ľudských silách.
  14. avatar
    • |
    • permalink
    Nemal som samozrejme v úmysle nikoho zavádzať, len porovnávam druhý článok(Úhrada došlej prijatej faktúry) kde, citujem: "môžete prijať aj kópiu dokladu, ale podpis na doklade musí byť originál, nie cez kopirák". A chápem to tak, že to je až tá druhá možnosť.
  15. avatar
    • |
    • permalink
    ako píšem v názve, musíš mať pomocné knihy, medzi ktoré patrí aj pokladničná kniha. Aj keby si mal zrovna len 5 obratov v hotovosti ročne.

    Asi som Ťa sklamala ...
  16. avatar
    • |
    • permalink
    Pripájam sa k Petra29 podrobne, zrozumyteľne vysvetlené
  17. avatar
    • |
    • permalink
    Lydka ja taktiež vediem menšiu staveb.s.r.o.,v smernici mám určené, že materiál je nakupovaný rovno do spotreby s dôsledným sledovaním, ktorej stavby sa týka, u nás ide o menšie rekonštrukcie, servisy, opravy. Zvlášť vediem na Aú priamy materiál a zvlášť pomocný a drobné náradie/skrutkovače,vŕtačky,fúriky atd/. V decembri dôkladne preverím, čo sa nakúpilo už na práce na január a v rámci inventarizácie to dám na sklad, na skladové karty.Rozpísala som sa a teraz mi došlo,že hovorím o PU,ale domnievam sa, že sa to môže takto aplikovať aj v JU.
  18. avatar
    • |
    • permalink
    Super, ale musím viesť i Knihu pokladnice ak cez pokladňu robím iba cca 20 obratov ročne?

    Všetko predsa zapisujem do Peňažného denníka a pokladnicu mám iba takú virtuálnu.

    Vraťo.
  19. avatar
    • |
    • permalink
    A čo s poškodeným tovarom, ktorý sa nedá predať. Ako ho vyradiť zo skladovej evidencie? Musím odviezť DPH z hodnoty takého tovaru?
  20. avatar
    • |
    • permalink
    Áno súhlasím, je to pekne napísané, ale aj pre pekný príklad - predajňa. Ale čo so živnostníkmi, resp. menšími s.r.o., napr. stavbármi (tých mám najviac), ktorý nakupuju skrutky, tehly, sadrokartóny, lepidlá... Hneď to použijú, niečo sa zvýši, niečo zničí, niečo ukradnú zamestnanci ... Ako tam viesť skladovú evidenciu?