Zavrieť

Porady

slovenský doktorand v ČR, sk ročné zúčtovanie poistného

Dobrý deň,
študujem na dennom doktorandskom štúdiu v ČR. Keď som na jeseň 2006 začínala, pýtala som sa na ministerstve zdravotníctva aj v mojej ZP, či si budem musieť platiť zdravotné sama alebo ho za mňa bude platiť štát, a na oboch miestach mi povedali, že ak dodám papier o ekvivalentnosti štúdia, tak štát. V ČR dostávam doktorandské štipendium (v prvom ročníku 5750 CZK, od októbra tohto roku viac, tá pôvodná suma je uvedená aj na potvrdení o štúdiu, ktoré som dala ZP). Tento rok som mala v ČR aj príjmy na dohodu, takže si musím podávať v SR aj daňové priznanie, okrem toho sa zdá, že zdaniť tu musím aj doktorandské štipko, aj keď v ČR je nezdaniteľné. To štipko za rok bolo niečo cez 70 tis. českých korún, na dohodách som zarobila niečo cez 60 tis. Neviem, či okrem DP mám podať aj zúčtovanie zdravotného, a ak áno, tak z ktorých príjmov? Keď zdaňujú sa všetky, ale o tom štipendiu predsa v ZP vedeli a aj tak mi vraveli, že som poistencom štátu? Alebo to zúčtovanie robiť nemusím, ak sú tie príjmy v zahraničí?
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času

    Jozef Mihál je offline (nepripojený) Jozef Mihál

    Lektor - dane, mzdy a odvody a poslanec NRSR (SaS) ...viac Jozef Mihál
    V prvom rade si treba ujasniť, či ste zdravotne poistená na Slovensku a ak áno, v akom štatúte.