Zavrieť

Porady

platí za mňa , brigádnika, zam. odvody do ZP alebo SP?

brigádujem v jednej spoločnosti na dohodu a zaujímalo by ma, či za mňa zamestnávateľ platí odvody do ZP alebo SP.Študujem ešte na strednej škole a chcem si založiť živnosť.Neviem preto či by za mňa platil odvody zamestnávateľ alebo ja sám.a či mám ako škudent strednej školy nejaké výhody.
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času

    Zoltán Kovács je offline (nepripojený) Zoltán Kovács

    človek, príliš dôverčivý, a niekedy aj idealista, ktorý verí v dobro človeka ...viac Zoltán Kovács
    tomas424 Pozri príspevok
    brigádujem v jednej spoločnosti na dohodu a zaujímalo by ma, či za mňa zamestnávateľ platí odvody do ZP alebo SP.Študujem ešte na strednej škole a chcem si založiť živnosť.Neviem preto či by za mňa platil odvody zamestnávateľ alebo ja sám.a či mám ako škudent strednej školy nejaké výhody.
    Dohoda o vykonaní práce, dohoda o brigádnicke práce študenta a dohoda o pracovnej činnosti nezakladajú poistenecký vzťah voči zdravotnej poisťovni. Do sociálnej poisťovne zamestnávateľ odvádza z hrubej odmeny - mzdy iba úrazové a garančné poistenie. Ostatné zložky sociálneho poistenia (starobné, invalidné, nemocenské, poistenie v nezamestnanosti) neplatí.

    tomas424 je offline (nepripojený) tomas424

    tomas424