Zavrieť

Porady

študent a živnosť

Dobrý deň,

som študentka a zároveň som si založila živnosť - len zopár veciam stále nerozumiem. Snáď mi bude niekto vedieť poradiť

1. v zdravotnej poisťovni mi povedali, že preddavky platiť nebudem ale pri daňovom priznaní mi vypočítajú, koľko budem platiť - lenže ja som študentka (ZP za mňa platí štát, ak sa nemýlim) a pri živnosti nezarobím veľa, predpokladám, že môj ročný príjem nepresiahne 3000,- € - budem aj tak musieť platiť ZP? Lebo ja som to pochopila tak, že ak mám takýto nízky základ dane tak samozrejme neplatím DzP ale ani ZP a zároveň mám preddavky 0,-€.

2. Ak by som nebola študentka a normálne by som mala živnosť a predpokladajme že mesačne zarobím len 300,- € - budem aj tak musieť platiť ZP? Alebo to funguje tak, že SZČO s nízkym príjmom platia preddavky a potom im podla daňového priznania vrátia?

Ďakujem za vaše odpovede, mám v tom zatiaľ zmätok
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času

    Mila123 je offline (nepripojený) Mila123

    Mila123
    pre ZP platí, že ak si aj poistencom štátu - študentka, dohodneš si preddavky v nulovej výške.....a potom ti RZZP urobí samotná príslušná ZP a podľa výsledku RZZP platíš, či neplatíš ZP......
    ak by si nebola študentkou, či zarobíš iba 300 € alebo nič, ZP si pýta preddavok, na začiatok v minimálnej mesačnej výške niečo nad 46 €