denial
...- nejaku tu reg. pokladnicu nepotrebujem, ci ano? - chcem poskytovat nejake sluzby zasielane postou (ziadny osobny kontakt) - platba pride postovou poukazkou na adresu prip. na ucet (neskor, ak bude)..
Registračnú pokladnicu (ERP) potrebuješ vtedy, keď inkasuješ peniaze v hotovosti. Píšeš, že tebe budú platiť poštovou poukážkou (PP). Otvor si bankový účet len na podnikanie a zariaď si to tak, aby ti tieto peniaze všetky chodili výlučne na účet v banke. Vtedy nepotrebuješ ERP. K bankovému výpisu si priložíš ústrižok PP. Takto si budeš evidovať svoje príjmy.
Svojim zákazníkom by si ale mal dať nejaký doklad (napr. faktúru, alebo dodací list), na ktorom by boli údaje o tvorej firme, údaje o zákazníkovi, údaje o tom začo má zákazník zaplatiť a koľko má zaplatiť a dokedy má zaplatiť.
denial
...- a ak by som chcel kupit napr. pocitac (alebo komponent do neho) na vlastne uzivanie, z velkoobchodu za cenu bez dph - bolo by to mozne a ako, tu dan by potom stat vratil alebo ja si nejako odcitam...?
K svojej práci si môžeš kúpiť všetko čo potrebuješ, aj počítač. Veľkoobchod je spravidla aj platiteľom DPH, takže aj tam kúpiš PC s DPH. Pokiaľ nie si registrovaný ako platiteľ DPH na DÚ, potom s odpočítaním DPH vôbec nekalkuluj.