Zavrieť

Porady

Uff...nutne potrebujem radu

Na zaciatok by som rad poznamenal, ze sami velmi paci celytento portal, to ako si ludia radia a tak.Mam par otazok

1.Chcel by som robit uctovnika.V predoslom zamestnani som co to zabrdol do tohoto ´´remesla´´no nemam ziadny certifikat, ani absolvovane skolenie, ani skolu so zameranim na uctovnictvo.
Som taky samouk, ´´doucuje´´ma aj moja uctovnicka.
2.Mam firmu, reklamnu agenturu.Casto fakturujem nase sluzby, alebo kupim a úpredam tovar.
Problem nastane vzdy vtedy, ked pride cas,aby nam odberatelia platili.Chcem sa opytat ci mozem vtedy uctovat penale kazdy den 0,05%(prosim nie tabulky, nbs a podobne-iba ano nie,alebo kolko mam pravo uctovat ) )

Uz teraz sa tesim na Vase odpovede, a vopred velmi pekne dakujem za kazdu jednu.


Dovi
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času

    JarkaL je offline (nepripojený) JarkaL

    JarkaL
    Nepostrehla som otázku č. 1, ale ak sa pýtaš na to, či potrebuješ mať doklad o vzdelaní alebo certifikát, ak chceš robiť účtovníka, tak nie, nepotrebuješ. Účtovníctvo dnes môže robiť hocikto (bohužiaľ).

    2.Otázka:
    Na pohľadávky staršie ako 1.1.2009 môžeš použiť úrok 0,05%.

    Na pohľadávky od 1.1.2009 platí :
    § 3 Nariad.vlády 87/1995 Z.Z.(noveliz. 586/2008 Z.z.)