Zavrieť

Porady

Dohody o vykonaní práce - dane

Zdravím, našiel som zopár tém týkajúcich sa o dohodách o vykonaní práce, ako to je s daňami, ale rád by som sa spýtal na môj konkrétny prípad, nech mám v papieroch poriadok a nenarobil si zbytočné problémy pri vypĺňaní daňového priznania.

Som denný študent VŠ a chcem si privyrábať občasnými brigádami rôzneho druhu, ide o jednorázové brigády a niekoľko už mám vyhliadnutých.
Chcem pracovať na základe dohody o vykonaní práce. Uvediem modelový príklad:

Október 2010:
1. brigáda: odmena 60€
2. brigáda: odmena 220€
3. brigáda: odmena 110€

November 2010:
1. brigáda: odmena 140€

Vo všetkých prípadoch ide o "hrubú mzdu", teda čistá odmena mi bude vyplatená už ako zdanená. Čo všetko musím spraviť pre to aby som si mohol uplatniť nárok na vrátenie daní? A koľko za rok môžem zarobiť aby mi zo všetkých brigád mohli vrátiť dane? Čítal som niečo o vyhlásení k zdaňovaniu príjmov a to, že to môžem mať podpísané len u jedného zamestnávateľa. Ale ja mám pri každej brigáde iného, takže teraz neviem či to platí, že to môžem mať podpísané u jendého len súčasne alebo keď mi práca skončí u jedného a neskôr začne u druhého či aj v tomto prípade môžem to vyhlásenie podpísať. A ešte som čítal niečo o Potvrdení o príjme. To by mi mal dať každý zamestnávateľ, ktorý ma vyplatil, že?
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času