Zavrieť

Porady

Doplnkové dôchodkové sporenie-III.pilier

Dobrý deň,
už hodnú chvíľu študujem tému o DDS, ale nenašla som príspevok, kde by boli vysvetlené podrobné informácie o povinnosti zamestnávateľa a zamestnanca.

Dnes mi jeden zamestnanec nášho klienta doniesol podpísanú zamestnávateľskú zmluvu s Axou na DDS, nejaké účastnícke zmluvy a dohody o zrážkach zo mzdy - výška príspevku 6 % zo mzdy (my sme účtovnícka firma, ktorá spracováva mzdy klientom).
Ešte som sa s tým nestretla, mohli by ste mi niekto poradiť, čo všetko z toho vyplýva mne ako mzdovej účtovníčke? Aké doklady by som mala mať?
V účastníckej zmluve má uvedenú výšku príspevku 1 EURO a zmluvu má podpísanú od 1.8.2010. Ja som však už mzdy za august urobila, už som zaniesla aj výkazy...

Zatiaľ som zistila, že zamestnávateľ môže prispievať max. 6 percent zo mzdy a že príspevok na DDS zamestnávateľa sa zdaňuje a zahŕňa sa aj do vym. základu pre zdrav. poisťovňu.
Ale čo ďalej...? Tých informácií mám žalostne málo...
Mohli by ste mi to niekto vysvetliť?
Ďakujem za odpovede.
Usporiadat
uct2007 uct2007

uct2007 je offline (nepripojený) uct2007

Zamestnancovi zadáš do výplaty jeho zrážku, neviem v akom programe spracovávaš mzdy, ale program čo mám ja to na základe toho spracuje, zadávam tam aj zrážku za zamestnávateľa aj zrážku zamestnanca na základe dohody s Axou. Potom po spracovaní výplat posielam výkaz - rozpis príspevkov do DDS-ky, zároveň spravím a pošlem odvod príspevkov spolu aj za zamestnancov aj za zamestnávateľa na ich účet. Výkaz posielam elektronicky cez ich portál. Už ma ani nič nenapadá, čo by som zabudla. A hej, zdaňuje sa to samozrejme a je to VZ na zdravotné poistenie- to presne ako píšeš.
0 0
mzdarka renca mzdarka renca

mzdarka renca je offline (nepripojený) mzdarka renca



síce aj ja spracovávam mzdy aj dodávateľským spôsobom, preto si dovolím tvrdiť, že najlepší spôsob spracovania miezd je ten, kde máte priamy kontakt so zamestnancami, a verte, viem o čom hovorím.
0 0
londay londay