Zavrieť

Porady

datum uskutočnenia účt.prípadu

Ahojte poraďáci, chcem sa vrátiť ešte k problematike kedy je deň uskutočnenia účtovného prípadu: podľa zákona o účtovníctve je dňom uskutočnenia účt.prípadu splnenie dodávky, platby záväzku....a účtovná jednotka má k dispozícii potrebné doklady.U nás sa jedná hlavne o dodávku materiálu zo SK aj EU,napr. dodanie materiálu bolo 16.9., fa sme prijali 25.9. a v softvéri omega som to zaúčtovala dňom 25.9. Podľa mojho názoru dátum usk.účtovného prípadu mal byť 16.9, kedy sme materiál naozaj prevzali a toto pravidlo platí aj pre dodávky materiálu pre krajiny z EU a z tretích krajín .Alebo sa mýlim? ďakujem Vám .
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času

    anelly je offline (nepripojený) anelly

    anelly
    záležím ktorý deň ste si určili ako deň dodania v internej smernici. ja účtujem dodanie materiálu v deň, kedy som ho skutočne dostala - mám o tom doklady: dodací list, CMR, príjemku na sklad... Následne mi príde fa, na ktorej je tiež dátum z CMR t.j. dňom dodania je dátum prijatia materiálu. a ešte k tomu: konkrétne na toto sa zamerala daňová kontrola - kontrolovali mi dodávateľské faktúry od dopravcov, či súhlasia dátumi s dátumom dodania materiálu

    anelly je offline (nepripojený) anelly

    anelly
    ....á ešte som zabudla - o dodaní materiálu účtuješ vždy, keď ho reálne príjmeš, aj keď o tom nemáš doklad (zo školenie Ing. Kováčikovej)

    anelly je offline (nepripojený) anelly

    anelly
    hm, toto je problém, my príjmame na sklad v deň prijatia materiálu, ceny sa potom dohodia z faktúry. Každopádne fa zaúčtuj do DPH s dátumom vystavenia

    JANULA999 je offline (nepripojený) JANULA999

    JANULA999
    Ja sa tiež pripájam k tejto téme: ja účtujem keď dostanem faktúru, lebo na dodacom liste nie su žiadne sumy len počet dodaného materiálu. Robím to správne? díky moc

    SzabM je offline (nepripojený) SzabM

    SzabM
    Ja tak viem, že ak dostaneš iba materiál bez faktúry, ide o nevyfakturovanú dodávku. Pri účtovaní spôsobom A účtuješ nasledovne: Pri prevzatí mat. účtuješ 112/111. Ak je známa presná suma dodávky (z DL, zmluvy), účtuješ 111/326 (alebo 476). Ak príde FA, účtuješ 326, 343/321. Ak nie je známa presná suma dodávky, tvoríš rezervu vo výške odhadovanej ceny dodávky (všetko ostáva ako som uviedla, iba namiesto 326 použiješ 323). Pri účtovaní spôsobom B účtuješ: Pri prevzatí materiálu 501/326 (323). Pri príchode FA 326 (323), 343/321.
    Neviem, či Ti tento môj myšlienkový pochod pomohol, snažila som sa. Prajem príjemný večer. SzabM

    jaja6 je offline (nepripojený) jaja6

    jaja6
    díky moc za informácie, mne išlo aj o to, kedy zaúčtovať fa do účtovníctva, lebo v programe omega to mám nastavené, že dňom kedy mi dojde fa, musím to zmeniť podľa dátumu dodania....A DPH si uplatňujem pri dodávke zo Slovenska dátumom vystavenia fa? Pri dodávkach z EU samozdaňujem dňom vystavenia fa a je to rovnaké aj pri dodávkach zo Slovenska?

    Tweety je offline (nepripojený) Tweety

    Tweety
    jaja6 Pozri príspevok
    díky moc za informácie, mne išlo aj o to, kedy zaúčtovať fa do účtovníctva, lebo v programe omega to mám nastavené, že dňom kedy mi dojde fa, musím to zmeniť podľa dátumu dodania....A DPH si uplatňujem pri dodávke zo Slovenska dátumom vystavenia fa? Nie, dátumom dodania.Pri dodávkach z EU samozdaňujem dňom vystavenia fa a je to rovnaké aj pri dodávkach zo Slovenska?
    Odpoveď v texte.

    JANULA999 je offline (nepripojený) JANULA999

    JANULA999
    JANULA999 Pozri príspevok
    Ja sa tiež pripájam k tejto téme: ja účtujem keď dostanem faktúru, lebo na dodacom liste nie su žiadne sumy len počet dodaného materiálu. Robím to správne? díky moc
    Prosím, Vás pomôže mi niekto, ako to mám robiť keď dostanem dodací list ale bez sumy, oni mi to faktúrujú až po nejakej dobe. Sme s nimi tak dohodnutý. A ak to aj mi dodávame ďalej tak to faktúrujem tiež až naraz napr. za 2 mesiace. díky moc

    Adiks je offline (nepripojený) Adiks

    účtovník Adiks
    JANULA999 Pozri príspevok
    Prosím, Vás pomôže mi niekto, ako to mám robiť keď dostanem dodací list ale bez sumy, oni mi to faktúrujú až po nejakej dobe. Sme s nimi tak dohodnutý. A ak to aj mi dodávame ďalej tak to faktúrujem tiež až naraz napr. za 2 mesiace. díky moc
    Ale veď vyfaktúrovať ti to musia najneskôr do 15 dní od dodania, resp. ak máš viac dodávok v jednom kalendárnom mesiaci, do 15 dní od dodania poslednej dodávky.To vyplýva zo zákona o DPH.

    samod je offline (nepripojený) samod

    samod
    K dátumu uskutočnenia účtovného prípadu v zmysle § 2 PUPU. Je pravda, že v určitých prípadoch nemusí byť jasné kedy nastal konkrétny deň uskutočnenia účtovného prípadu ( napríklad pracovná cesta ) . V takom prípade by som si položil otázku čo je podstatou veci - dodávka je splnením objednávky - inými slovami splnením záväzku. Faktúra je dokladom o hospodárskej operácii nič viac.

    JANULA999 je offline (nepripojený) JANULA999

    JANULA999
    Ďakujem za odpovede. A chcem sa spýtať ešte takto, ak sme mali objednávku jednej firmy napr. od 28.7.2010 do 15.10.2010 (tieto práce aj s dodaním materiálu) a postupne sme to ja plnili - dodávali materiál a niektoré práce, ale fakturovala som to až po 15.10.2010. Lebo takto sme boli dohodnutý, že nám to až potom uhradia. S platením nemáme problém od dotyčnej firmy. Spolupracujeme už dlhšie. Čiže ideme bez zálohy a keď splníme jeho objednávku za dohodnutú sumu, tak až potom vystavujeme faktúru. Robíme to správne?
    Veľmi by som Vám bola vďačná ak by sme mi pomohli. Díky moc.

    JANULA999 je offline (nepripojený) JANULA999

    JANULA999
    Prosím pomôže mi niekto, som s toho zmätená. Nechcem aby, ma brácho priškrtil. Díky moc.

    JANULA999 je offline (nepripojený) JANULA999

    JANULA999
    Nejako mi blbne internet. Tak sorry, ak sa to tu objaví viac krát. Prosím, pomôžte mi čí to správne robím. Díky moc.

    KEJKA je offline (nepripojený) KEJKA

    audítor, účtovník, odborný poradca ...viac KEJKA
    ak máte zmluvne dohodnutý termín 15.10.2010 pre ukončenie prác, tak nevadí, že plnenie bolo priebežne. Najlepšie k tomu 15.10.2010 vyhotoviť nejaký preberací protokol.
    Tak ako si to uviedla v zadaní - to nie je šťastná formulácia.

    JANULA999 je offline (nepripojený) JANULA999

    JANULA999
    Kejka, ďakujem Ti pekne za pomoc. A ako by si to riešila ty? Keď si napísala že to nieje dobrá formulácia - na čo si narážala? Ešte raz Ti ďakujem ide o brata a nechcem mu nejako robiť problémy - myslím daňováci, aby mu nedávali pokuty. Díky moc.

    cloe je offline (nepripojený) cloe

    Som najskôr človek až potom účtovník! ...viac cloe
    JANULA999 Pozri príspevok
    Ďakujem za odpovede. A chcem sa spýtať ešte takto, ak sme mali objednávku jednej firmy napr. od 28.7.2010 do 15.10.2010 (tieto práce aj s dodaním materiálu) a postupne sme to ja plnili - dodávali materiál a niektoré práce, ale fakturovala som to až po 15.10.2010. Lebo takto sme boli dohodnutý, že nám to až potom uhradia. S platením nemáme problém od dotyčnej firmy. Spolupracujeme už dlhšie. Čiže ideme bez zálohy a keď splníme jeho objednávku za dohodnutú sumu, tak až potom vystavujeme faktúru. Robíme to správne?
    Veľmi by som Vám bola vďačná ak by sme mi pomohli. Díky moc.
    Ak Vám priebežne platili za dodané práce a materiál, bolo treba odviesť DPH z prijatej platby, aj keď vyúčtovanie bolo až 15.10.

    KEJKA je offline (nepripojený) KEJKA

    audítor, účtovník, odborný poradca ...viac KEJKA
    JANULA999 Pozri príspevok
    Kejka, ďakujem Ti pekne za pomoc. A ako by si to riešila ty? Keď si napísala že to nieje dobrá formulácia - na čo si narážala? Ešte raz Ti ďakujem ide o brata a nechcem mu nejako robiť problémy - myslím daňováci, aby mu nedávali pokuty. Díky moc.
    napr. Zmluva o dielo, v predmete zmluvy špecifikovať rozsah prác, alebo pomenovať výsledok diela.
    Termín - napr. do 15.10.2010 (konkrétny deň),
    Ustanovenie: Prevzatie prác bude potvrdené preberacím protokolom k uvedenému termínu a zároveň tento termín obe zmluvné strany považujú za deň dodania. Dodávateľ je povinný vystaviť faktúru bezodkladne po podpise protokolou so splatnosťou 14 dní ..........uvádzam len ako príklad.

    Porady, ktoré by vás mohli zaujímať

    Prihláste sa a sledujte len tie Porady, ktoré Vás zaujímajú.