Zavrieť

Porady

Živnosť popri zamestnaní

momentálne pracujem a zároveň študujem ...viac
Dobrý deň,

chcela by som sa poradiť. Pracujem v účtovníckej firme a som zamestnaná na pracovnú zmluvu. Chcela by som začať doma robiť účtovníctvo pre malé firmy. Aká forma je pre mňa výhodná. Keby som si urobila živnosť, čo všetko musim platiť, keďže za mňa odvádza odvody zamestnávateľ zo mzdy? Chcela by som vedieť čo všetko obnáša živnosť. (neboli by to žiadne obrovské príjmy)
Ďakujem
Usporiadat
ivab ivab

ivab je offline (nepripojený) ivab

Tini keďže robíš v účtovníckej firme, v prvom rade sa zaujímaj o to, či by ti to zamestnávateľ povolil, pretože by si mala rovnaký predmet činnosti ako tvoj zamestnávateľ a tým by si mu "skákala do kapusty" a brala potencionálnych klientov...
Viď Zákonník práce § 83
0 0
Tinau Tinau

Tinau je offline (nepripojený) Tinau

momentálne pracujem a zároveň študujem ...viac
Ano, viem, že je tu táto povinnosť, ale vo firme je veľa ľudí, čo robí tú istú činnosť v tichosti a nemajú s tým problém. Vôbec nemienim brať klientov firme. Budem mať firmy s jednoduchym účtovníctvom. My tu robíme len väčšie firmy s podvojným účtovníctvom.
Myslíš, že by to mohol byť problém?
0 0
ivab ivab

ivab je offline (nepripojený) ivab

Pravdu povediac, možno áno, možno nie. Podľa toho akých máš "prajných" kolegov. Ale pokiaľ by si robila jednoduché účtovníctvo, ktoré nerobí zamestnávateľ (a ani ho nemieni??), možno by nemusel byť.
A k tým povinnostiam by som mohla až zajtra, ale to ma isto niekto predstihne.
0 0
Tinau Tinau

Tinau je offline (nepripojený) Tinau

momentálne pracujem a zároveň študujem ...viac
Okej, aj tak ďakujem :-)
0 0
ajobs ajobs

ajobs je offline (nepripojený) ajobs

muž
Tinau
Myslíš, že by to mohol byť problém?
No, ja by som neriskoval, a keď to chceš seriózne robiť, vypýtal by som si súhlas zamestnávateľa v zmysle Zákonníka práce, inak by to mohol byť dôvod na výpoveď
0 0
Kaja.K Kaja.K

Kaja.K je offline (nepripojený) Kaja.K