Zavrieť

Porady

DLHSIA LEHOTA REKLAMACIE

Zdravím poraďákov,

chcem sa opýtať ohľadne reklamácie. V zákone je písané, že vybavenie reklamácie nesmie trvať dlhšie ako 30 dní. Ja som si všimol na doklade o prijatí reklamácie predajcom malým písmom vetu: Reklamácie tovaru predávajúci vybavuje bez zbytočného odkladu, maximálne však do 30 dní odo dňa nasledujúceho po uplatnení reklamácie kupujúcim. Môže si to takto predajca upraviť? A v prípade, že ma do 30 dní písomne (e-mailom, sms-kou, či listom) nekontaktuje, mám automaticky právo odstúpiť od zmluvy?
Naposledy upravil dobrak800 : 02.12.10 at 20:19
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času

    arizona je offline (nepripojený) arizona

    arizona
    neviem, ci mu nejaky zakon nariaduje,aby ta pisomne, ci inak informoval
    mas predsa kopiu dokladu, je tam datum prijatia reklamacie, takze ak ta vopred nevyzve,mal by si zajst osobne v posledny den do predajne.
    Ak nebude reklamacia vybavena do 30 dni, az potom mas narok na odstupenie od zmluvy...

    obchodnik si moze na papier napisat co chce,hoci aj to, ze má 100 dnovu lehotu na vybavenie reklamacie....ale podľa zakona by mu to neuspelo.
    Zakony platia pre všetkych rovnakéééé

    http://www.pravaspotrebitela.sk/inde...hures&itemid=9
    Naposledy upravil arizona : 02.12.10 at 20:37 Dôvod: doplnenie linku

    arizona je offline (nepripojený) arizona

    arizona
    nasla som ti tuto starsiu temu : http://www.porada.sk/t64827-oznameni...eklamacie.html

    ..a este jednu http://www.porada.sk/t119597-reklamacia-obuvi.html
    Naposledy upravil arizona : 02.12.10 at 20:58 Dôvod: doplnenie

    dobrak800 je offline (nepripojený) dobrak800

    dobrak800
    Čítal som v: Zbierka zákonov č. 250/2007, § 18, kde je napísané: "(6) Predávajúci je povinný o vybavení reklamácie vydať písomný doklad najneskôr do 30 dní od dátumu uplatnenia reklamácie."
    Myslel som, že sa to týka informovania spotrebiteľa. Asi to chápem zle.

    dobrak800 je offline (nepripojený) dobrak800

    dobrak800
    Ďakujem veľmi pekne. A ešte jednu otázočku.. V prípade, že mi vznikne nárok na vrátenie peňazí, musí mi ich predajca dať na mieste, alebo to môže riešiť formou prevodu peňazí na účet za x dní?

    DLHSIA LEHOTA REKLAMACIE

    Porady, ktoré by vás mohli zaujímať

    Prihláste sa a sledujte len tie Porady, ktoré Vás zaujímajú.