a21 Pracujem v rozpočtovej organizácii a 30.12. sme vyberali hotovosť do pokladne 300 €, ktoré boli do konca roka samozrejme aj z pokladne minuté a pokladňa bola ku koncu roka nulová. Problém však nastal, keď došiel výpis z banky a tam tých 300 € ku koncu roku stále figurovalo i keď výber sme robili 30.12.2010, ale v banke boli zaúčtované až 4.1.2011. Môžem to do pokladne zaúčtovať v starom roku ako 211/261 a potom v novom roku zúčtovať tú 261? Nebude mi to robiť neplechu aj vo výkazoch?
Vo výkazoch problém nebude, účet 261 môže vykazovať zostatok k 31.12. Problém by pri nesprávnom zaúčtovaní mohol nastať pri konsolidácii. To čo zriaďovateľ RO dal, musí RO vykázať ze prijala, vyčerpala a zvyšok musí zaúčtovať ako predpis odvodu zriaďovateľovi, inak sa neskonsolidujete. Predpokladám, že banka už opravu neurobí, takže by som urobila predpis odvodu zostatku, upovedomila zriaďovateľa, aby si aj on zaúčtoval pohľadávku voči RO a odviedla to z novej dotácie a zároveň požiadala zriaďovateľa aby ich vrátil.