Zavrieť

Porady

Hodnotenie žiakov so ŠVVP

Dobrý deň, chcela by som sa informovať , ako máme hodnotiť žiakov so ŠVVP, ako napr. dyslexia, dysgrafia, ktorí nie sú integrovaní?
Dakujem
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času

    zdenka131 je offline (nepripojený) zdenka131

    logopéd, psychopéd, pedagóg, večný študent, absolvent viacerých VŠ ...viac zdenka131
    Dávam do pozornosti dobrý Metodický materiál Štátnej školskej inšpekcie BA.

    http://docs.google.com/viewer?a=v&q=...eLv_kGApt6z16w

    zdenka131 je offline (nepripojený) zdenka131

    logopéd, psychopéd, pedagóg, večný študent, absolvent viacerých VŠ ...viac zdenka131
    Ahoj, majú žiaci oficiálne potvrdené špecifické poruchy učenia? Čo konkrétne potrebuješ vedieť?

    Pri hodnotení a klasifikácii žiaka so zdravotným znevýhodnením dodržiavať ustanovenie § 55 ods.4 zákona č. 245/2008 Z. z. v znení neskorších predpisov a vychádzať z odporúčaní príslušného
    poradenského zariadenia pre konkrétneho žiaka a štátneho vzdelávacieho programu – časť vzdelávací program pre žiaka s príslušným zdravotným znevýhodnením

    Ďalšie informácie o hodnotení a klasifikácii uvádza § 55 – 58 školského zákona.
    Takýto žiak nemá opakovať ročník z tých vyučovacích predmetov, v ktorých majú na jeho neúspešnosť vplyv dôsledky jeho diagnózy. Ak sa na prospechu žiaka okrem jeho zdravotného znevýhodnenia podieľa významnou mierou viac faktorov, k hodnoteniu a klasifikácii stupňom nedostatočný je možné pristúpiť, avšak len po odbornom posúdení a odporučení tohto postupu príslušným poradenským zariadením
    Naposledy upravil zdenka131 : 27.01.11 at 16:42

    lluc je offline (nepripojený) lluc

    lluc
    Treba si ujasniť pojmy:
    Žiak so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami je žiak,ktorý má zariadením výchovného poradenstva a prevencie diagnostikované špeciálne výchovno-vzdelávacie potreby.
    Špeciálna výchovno-vzdelávacia potreba je potreba na úpravu podmienok, obsahu, foriem, metód a prístupov vo výchove a vzdelávaní pre žiaka, ktoré vyplývajú z jeho zdravotného znevýhodnenia jeho vývinu v sociálne znevýhodnenom prostredí, uplatnenie ktorých je nevyhnutné na rozvoj schopností alebo osobitostí žiaka a dosiahnutie primeraného stupňa vzdelania a primeraného začlenenia (§2 písm.i)školského zákona)
    Školská integrácia je výchova a vzdelávanie žiakov so ŠVVP v triedach škôl a školských zariadení určených pre žiakov bez ŠVVP (§2písm.s)školského zákona)
    To znamená, že ak zo záverov vyšetrenia v poradenskom zariadení vyplýva, že ním vyšetrené dieťa má ŠVVP a bude sa vzdelávať v bežnej triede ZŠ a rodič s tým súhlasí, ide o integráciu. Vzdeláva sa podľa IVVP pri jeho hodnotení vychádza učiteľ z metod.pokynov č.7/2009-R na hodnotenie a klasifikáciu žiakov základnej školy,príloha č.4, ďalej,konkrétne v tomto prípade, zo vzdelávacieho programu pre žiakov s vývinovými poruchami učenia - sú tam rozpísané všeobecné odporúčania pre postup učiteľa žiaka s VPU ....
    A ak má žiak problémy v učení alebo správaní takého charakteru, ktoré si nevyžaduje uplatnenie špeciálnopedagogických postupov, poradenské zariadenie nevydá odporúčanie evidovať ho ako žiaka so ŠVVP.

    Hodnotenie žiakov so ŠVVP

    Porady, ktoré by vás mohli zaujímať

    Prihláste sa a sledujte len tie Porady, ktoré Vás zaujímajú.