Zavrieť

Porady

Zaučtovanie Fa

Ahojte, chcem sa spýtať či musím každú došlú fa zaúčtovať. Vychádza mi to už do mínusu a tomu by som bol nerád.
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času

    Jana Acsová je offline (nepripojený) Jana Acsová

    daňový poradca, audítor Jana Acsová
    mccm
    Ahojte, chcem sa spýtať či musím každú došlú fa zaúčtovať. Vychádza mi to už do mínusu a tomu by som bol nerád.
    Účtovníctvo sa v zmysle Zákona o účtovníctve musí viesť ÚPLNE. Nazaúčtovanie faktúry by bolo (okrem iného) porušením § 8 ods. 1 a 3 zákona. Samozrejme okrem toho by bolo možné vytknúť aj ďalšie súvisiace nesprávnosti (vecná a časová súvislosť účtovných prípadov s účtovným obdobím, správnosť atď.). Uvádzané porušenia zákona sú závažné.

    Jana Acsová je offline (nepripojený) Jana Acsová

    daňový poradca, audítor Jana Acsová
    mccm
    Ok, takže budem musieť vyhodiť nejaké bločky, nezaúčtovať PHM a pod?
    Bohužiaľ uvedené možno rovnako posúdiť ako neúplnosť, nakoľko nebudú zaúčtované všetky účtovné prípady ... Úplnosť sa neposudzuje iba z pohľadu faktúr, ale z pohľadu všetkých účtovných dokladov, z pohľadu všetkých účtovných prípadov ...

    mccm je offline (nepripojený) mccm

    mccm
    Ale tieto doklady nie sú tak kontrolovatelné ako faktúry nie? Je ešte nejaké riešenie?

    Paula je offline (nepripojený) Paula

    Paula
    mccm
    Ahojte, chcem sa spýtať či musím každú došlú fa zaúčtovať. Vychádza mi to už do mínusu a tomu by som bol nerád.
    Vychádzam z predpokladu, že účtuješ PÚ. Dôvod, prečo by si bol nerád, neuvádzaš. Nie je nič neobvyklé, ak je firma prvé roky stratová. Plusový výsledok môže dopomôcť k získaniu úveru, ale ani to nie je vždy jedinou podmienkou. Ak chceš dospieť k priaznivejšiemu výsledku hospodárenia, riešením nie je vyhadzovanie, resp, neúčtovanie dokladov. Môže sa ti to vypomstiť. Neviem, čím sa "tvoja" firma zaoberá, uvediem teoretický príklad: Nakupuješ a predávaš tovar. Nezaúčtuješ DF - nákup tovaru, do predajne príde neohlásená inšpekcia, bude si pýtať faktúru+dodací list k tovaru v predajni, resp. na sklade.....a si v pasci. Nezaúčtovať PHM.........ale čo potom s odpisom automobilu, jeho údržbou, daňou či poistením...... k čomu je potom auto v majetku firmy? Dalo by sa pokračovať, ale tuším ani nie je o čom

    Porady, ktoré by vás mohli zaujímať

    Prihláste sa a sledujte len tie Porady, ktoré Vás zaujímajú.