mccm
Ahojte, chcem sa spýtať či musím každú došlú fa zaúčtovať. Vychádza mi to už do mínusu a tomu by som bol nerád.
Vychádzam z predpokladu, že účtuješ PÚ. Dôvod, prečo by si bol nerád, neuvádzaš. Nie je nič neobvyklé, ak je firma prvé roky stratová. Plusový výsledok môže dopomôcť k získaniu úveru, ale ani to nie je vždy jedinou podmienkou. Ak chceš dospieť k priaznivejšiemu výsledku hospodárenia, riešením nie je vyhadzovanie, resp, neúčtovanie dokladov. Môže sa ti to vypomstiť. Neviem, čím sa "tvoja" firma zaoberá, uvediem teoretický príklad: Nakupuješ a predávaš tovar. Nezaúčtuješ DF - nákup tovaru, do predajne príde neohlásená inšpekcia, bude si pýtať faktúru+dodací list k tovaru v predajni, resp. na sklade.....a si v pasci. Nezaúčtovať PHM.........ale čo potom s odpisom automobilu, jeho údržbou, daňou či poistením...... k čomu je potom auto v majetku firmy? Dalo by sa pokračovať, ale tuším ani nie je o čom