Dobrý deň. Dúfam, že Vám nebude vadiť ak využijem Váš príspevok pretože mám podobnú dilemu. Rozdiel je v tom, že som byt nezdedil, ale kúpil a mám na neho hypotéku, ostatné asi bude rovnaké.
Rád by som sa spýtal, či je možné na môj byt iba založiť inventarnu kartu, viesť evidenciu o príjmoch a výdavkoch a následne si dať do nákladov aj odpisy a náklady na hypotéku či zdravotné poistenie? ...toto mi vyplýva z článku ktorý som našiel v trende (
http://financie.etrend.sk/dane-a-odv...u-odratat.html).
Následne po skončení roka budem podávať priznanie ako FO typ B (tak som robil doteraz). Uvažujem správne?
Tu ma však napadá ešte jedna vec. Povedzme že náklady by boli pri 50tisícovom byte cca:
úroky 4%: 2000
najome(energie): 1000
odpisy: 2500
+rôzne iné náklady na zariadenie a pod. 1000
spolu: 6500
Naopak príjmy by boli povedzme 350*12=4200
Z toho mi vyplýva, že by som bol permanentne v strate - mohol by som si o túto stratu znížiť svoj daňový základ pri ročnom zúčtovaní dane.
Obmedzenie vidím v tom, že ak by som chcel byt predať, musím ho vyradiť z majetku a rozdiel medzi predajnou cenou a zostatkovou by bol zdaňovaný, mám pravdu?
Ďakujem za objasnenie.