Na to, aby si nespalila spojku (v takychto situaciach) potrebujes vybudovat urcity soft v hlave. Jednoducho musis vediet, ze vzdy, ked je spojka v zabere (preklzuje) generuje sa v nej teplo. To teplo je priamo umerne dvom velicinam
1. Rychlosti (otacky motora)
2. Pritlaku (Cim strmsi kopec a cim tazsie alebo viac nalozene auto, tym vacsi pritlak potrebujes na rozbeh.)
Dalej tam hra ulohu cas, po ktory sa to teplo generuje ako i cas, po ktory sa spojka medzitym stiha ochladit. Mozes si to predstavit napriklad, ako keby si prikladala rozzeravenu zehlicku na bavlnenu koselu (na jedno miesto). Ked ju prilozis raz 5 sekund, tak sa kosela este nespali. Ked koselu nechas iba 5 sekund chadit a znova na 5 s. prilozis, stale este asi nebude horiet. No ak to spravis v kratkom case 6 alebo 7 raz, asi zacne horiet. Ak by si ale medzi tymi prilozeniami robila prestavky napr. minutu, nezacala by horiet nikdy.
Teda v hlave musis "zhromazdovat" udaje, kolko a v akom casovom useku si spojke dala zabrat. Pri takomto posuvani do kopca treba:
1. udrziavat co najnizsie otacky motora, ktore zasa ale na druhej strane nenicia motor (nesmie triast).
2. Treba sa vyvarovat stania na mieste pomocou spojky - na to je brzda a nie spojka.
3. Treba sa pohynat menej casto vo vacsich usekoch. Netreba sa posuvat kazdeho pol metra.
Ina vec je, ze ta spojka bola mozno uz zodrata "na hranici" opotrebovania. Lenze dobremu soferovi sa nikdy nemoze stat, ze by ju uplne vypalil. Akonahle zisti, ze spojka zacina smykat, (na to treba tiez trocha pozorovat, co sa deje s autom) tak ju necha v servise vymenit. Presmykovanie a palenie spojky moze zvlnit zotrvacnik, takze potom oprava vyjde drahsie.
Ak by som ja prave na tom moste zistil, ze spojka uz neprenasa plnu silu (ze aj mo uplnom pusteni pedala stale smyka), tak by som sa dalej pohynal uz velmi opatrne, aby som ju nezohrial a objednal by som sa do servisu. Ak Ak sa dokonca objavi smrad, tak to je signal, ze na niekolko desiatok minut spojku nemozno nijako dalej zatazovat.
Jednoducho treba trocha pohnut rozumom, a treba vediet, ze kazdy diel v aute ma svoje fyzikalne limity. Ja som sa napriklad raz v prudkom kopci otacal s autom a mal som privesny vozik, ktory vazil asi tonu. Musel som sa rozbehnut do extremne prudkeho kopca, cuvat sa nedalo. Do kopca clovek samozrejme musi pridat viac plynu (motor potrebuje na plny vykon urcite otacky, najma benzinak). No ked pridas viac plynu, spojka sa behom zlomku sekundy zohreje a tym sa znizi jej prenosova sila (horuce povrchy maju mensie trenie). Zacitil som, ze spojka smyka a stojim na mieste. Vtedy som to okamzite vzdal a nechal spojku asi 2 min ochladit. Zrezignoval som na "normalny" rozjazd, v druhom pokuse som spojku pustil s plnym plynom okamzite aby sa nestihla zohriat a nechal som presmykovat pneumatiky. Tie hrabali na suchom asfalte asi 15 metrov ale rozbehol som sa. Ak by som mal slabsie auto, ktore nedokaze "hrabat". tak by som pred predne kolesa nasypal trocha hliny. Ta spojka potom vydrzala este roky, ja som teraz menil na jednom aute povodnu spojku po 230 tis km, na druhom nejazdim tolko v meste, tam mam 315 tis ale uz je tak na hranici, pocitam, ze mozno este v tomto roku ju budem musiet menit. Ale 120 tis je dost malo.