Zavrieť

Porady

Slobodný umelec - pár otázočiek

Dobrý deň,

chcela by som sa registrovať ako slobodný umelec-dizajnér, ale ešte predtým ako sa vyberiem na úrady, chcela by som si pozisťovať nejaké informácie a myslím, že toto je to pravé miesto

1. Môžem takúto činnosť vykonávať popri dennom štúdiu na vysokej škole?
2. Budem platcom zdravotej poisťovne, ak som študent a teda by toto mal za mňa vykonávať štát?
3. Môže prevádzkovať občasný predaj na miestach na to určených iba s prideleným DIČom? Budem potrebovať registračnú pokladňu? + povolenie od mesta
4. Treba vydávať príjmový pokladničný doklad alebo niečo podobné?
5. Dá sa takáto činnosť pozastaviť alebo zrušiť ako živnosť?

Za odpovede ďakujem
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času

    Mila123 je offline (nepripojený) Mila123

    Mila123
    Anik Pozri príspevok
    Milka jedná sa mi o to, že ten môj umelec nemá ani jednu Fa má len tie zmluvy a má asi 2-3 príjmové doklady Fa k tomu nemusí byť vystavená ?
    ani ten môj nemá.....
    sem-tam nejakú vystavil, ale má dohody...
    ja to beriem tak, že aj dohoda je daňový doklad, teda naúčtovala som príjem, a z neho 40 % paušálne výdavky.....
    až od 01 07 2013 začína platiť SP, i napriek tomu, že už v roku 2010 prekročil príjem, t.j. 12 nás. min. VZ
    Anik Milka ďakujem, že si mi venovala svoj čas

    alessi je offline (nepripojený) alessi