Zavrieť

Porady

Študent pracujúci na dohodu a práca popri tom

Dobrý deň,
chcem sa spýtať ako by som mohol riešiť nasledovnú situáciu.

Som študent VŠ (práve skončený bakalár), popri škole pracujem na dohodu o vykonaní práce.
Keďže pracujem v oblasti IT - tvorba web riešení, tak sa mi niekedy naskytne možnosť privyrobiť si aj popri práci. No mám problém s tým ako to riešiť, čo mám podpísať, akú zmluvu keď tvorim napríklad stránku pre niekoho iného ako pre svoju firmu. ŽL nemám.
Môžem to riešit podpisom ďalšej dohody o vykonaní práce ? poprípade dohody na dielo - no tu neviem ako je to s odvodmi.

Za každú radu budem vďačný
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času

    Jana Motyčková je offline (nepripojený) Jana Motyčková

    Jana Motyčková
    SOMI Trenčín, spol. s r.o.
    Pri IT prácach upozorňujem, že dohody sa nemôžu uzatvoriť na činnosti, ktoré sú predetom ochrany podľa autorského zákona.
    Takéto práce je možné vykonávať v pracovnom pomere, alebo na zmluvu - napr. autorskú, zmluvu o dielo a pod..

    ivka70 je offline (nepripojený) ivka70

    ivka70
    Student moze mat podpisanych aj viac dohod sucasne, ziaden zakon ho v tom neobmedzuje.
    Jedine tvoj aktualny zamestnavatel by mohol mat podmienku v dohode, ze nemozes tu cinnost, co robis pre neho, robit pre niekoho ineho, ale do dohod sa to nezvykne davat.