Zavrieť

Porady

Prevádzka

Rada by som sa spýtala, či musím mať nahlásenú prevádzku ak v sídle firmy zamestnávam administratívnu pracovníčku. Klienti ku mne nechodia jedná sa výlučne o administratívne práce.
Dakujem
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času

    Economic je offline (nepripojený) Economic

    majiteľka spoločnosti a ekonómka spoločnosti ...viac Economic
    livka_j Pozri príspevok
    Rada by som sa spýtala, či musím mať nahlásenú prevádzku ak v sídle firmy zamestnávam administratívnu pracovníčku. Klienti ku mne nechodia jedná sa výlučne o administratívne práce.
    Dakujem
    Nikde nie je napísané, že musíš mať vôbec nejakú prevádzku. Administratívne práce sa dajú robiť aj doma.

    livka_j je offline (nepripojený) livka_j

    livka_j
    ide o to že s.r.o. mi funguje už 4 roky, sidlo mam v prenajatých priestoroch a mam aj zamestnanca ale teraz chcem niekoho z UP na absolvenckú prax a oni mi tvrdia že musím mať nahlásenú prevádzku.

    Economic je offline (nepripojený) Economic

    majiteľka spoločnosti a ekonómka spoločnosti ...viac Economic
    livka_j Pozri príspevok
    ide o to že s.r.o. mi funguje už 4 roky, sidlo mam v prenajatých priestoroch a mam aj zamestnanca ale teraz chcem niekoho z UP na absolvenckú prax a oni mi tvrdia že musím mať nahlásenú prevádzku.
    Však absolvent môže pracovať v mieste sídla spoločnosti. Opakujem, že prevádzka nie je nikde stanovená ako povinnosť. Dôležité je miesto výkonu práce - a to je zrejme priamo sídlo spoločnosti. Zase "tety na úrade pletú zbytočne ľudí"
    Chcel by som sa k tomu este spytat. Moja sro bude mat sidlo v mieste mojho trvaleho bydliska. Je to mozne bez potreby vynat byt z bytoveho fondu? Prevadzku ani suvisiaci priestor nepotrebujem kedze budem chodit za klientami. Tiez nepotrebujem prevadzku ani suv. priestor, ak niekoho zamestnam ale ten bude robit od seba z domu. Akonahle ale by som chcel vodit k sebe klientov (obcas), tak uz potrebujem prevadzku, resp. suvisiaci priestor. Chapem to spravne?
    A este otazka, mozem si do nakladov davat cestu zo sidla ku klientom? Myslim si, ze ano, ale pre istotu sa pytam.

    Economic je offline (nepripojený) Economic

    majiteľka spoločnosti a ekonómka spoločnosti ...viac Economic
    eugen.lengyel Pozri príspevok
    Chcel by som sa k tomu este spytat. Moja sro bude mat sidlo v mieste mojho trvaleho bydliska. Je to mozne bez potreby vynat byt z bytoveho fondu? Prevadzku ani suvisiaci priestor nepotrebujem kedze budem chodit za klientami. Tiez nepotrebujem prevadzku ani suv. priestor, ak niekoho zamestnam ale ten bude robit od seba z domu. Akonahle ale by som chcel vodit k sebe klientov (obcas), tak uz potrebujem prevadzku, resp. suvisiaci priestor. Chapem to spravne?
    A este otazka, mozem si do nakladov davat cestu zo sidla ku klientom? Myslim si, ze ano, ale pre istotu sa pytam.
    Robím účtovníctvo vo vlastnom byte. Občas mi klienti papiere domov donesú, no nemám to ako prevádzku, to nie je treba.
    Pracovník môže robiť pre teba doma.
    Cestu zo sídla firmy za klientom si môžeš dať do nákladov v zmysle platnej legislatívy.

    samba24 je offline (nepripojený) samba24

    samba24
    Tento príspevok je už pre livka_j asi nepodstatný, ale chcem spätne odpovedať toto aj pre ostatných....Fyzické osoby-podnikatelia a právnické osoby sú povinné: predkladať opatrenia a návrhy uvedené v § 13 na posúdenie príslušnému orgánu verejného zdravotníctva a do času kladného posúdenia zdržať sa vykonávania posudzovaných opatrení alebo činností, v § 13 je toto: "rozhoduje o návrhoch na uvedenie priestorov do prevádzky" ....jednoducho povedané....ste povinná požiadať o uvedenie administratívnych priestorov do prevádzky...zamestnávate síce až jedného človeka ale chcete ďalšieho na AP, máte zriadenú predsa prevádzku na základe nájomnej zmluvy v určitých priestoroch a žiadne "Tety z úradu" ako sa tu ktosi vyjadril si teda nič nevymysleli ....rovnako sa postupuje aj napr. pri zriadení chráneného pracoviska, tiež si NIE tie "Tety z úradu práce" ale v skutočnosti to vyžaduje legislatíva :-) vyžaduje predložiť rozhodnutie od RÚVZ (hygiena - ďalšie Tety :-)) a až potom dostanete to čo Vám majú dať .....takže tak
    Naposledy upravil samba24 : 04.07.12 at 15:16

    marjankaj je offline (nepripojený) marjankaj

    I am a man marjankaj
    Živnostenský zákon
    § 45


    (1) Kto hodlá prevádzkovať živnosť, je povinný to ohlásiť živnostenskému úradu miestne príslušnému podľa sídla právnickej osoby alebo bydliska fyzickej osoby. Pre zahraničnú osobu je príslušným živnostenský úrad v sídle kraja podľa adresy miesta činnosti podniku zahraničnej osoby alebo adresy miesta činnosti organizačnej zložky podniku zahraničnej osoby. Ak je na území Slovenskej republiky zriadených niekoľko organizačných zložiek podniku zahraničnej osoby, príslušnosť živnostenského úradu v sídle kraja sa riadi podľa voľby zahraničnej osoby.

    (2) Slovenská fyzická osoba v ohlásení uvedie
    a) meno a priezvisko, akademický titul, bydlisko (ďalej len "osobné údaje"), rodné priezvisko, štátnu príslušnosť, miesto narodenia, pohlavie, rodné číslo a údaj, či jej súd alebo správny orgán uložil zákaz činnosti týkajúci sa prevádzkovania živnosti,
    b) obchodné meno,
    c) predmet podnikania,
    d) identifikačné číslo organizácie (ďalej len "identifikačné číslo"), ak bolo pridelené,
    e) miesto podnikania,
    f) adresy prevádzkarní, ak sú zriadené,
    g) dobu podnikania, ak zamýšľa prevádzkovať živnosť po dobu určitú,
    h) deň začatia živnosti, ak zamýšľa prevádzkovať živnosť neskorším dňom ako dňom ohlásenia.

    (3) Slovenská právnická osoba v ohlásení uvedie
    a) obchodné meno, sídlo, právnu formu, ako aj osobné údaje osoby alebo osôb, ktoré sú jej štatutárnym orgánom, spôsob, akým budú za právnickú osobu konať,
    b) identifikačné číslo,
    c) predmet podnikania,
    d) adresy prevádzkarní, ak sú zriadené,
    e) dobu podnikania, ak zamýšľa prevádzkovať živnosť po dobu určitú,
    f) deň začatia živnosti, ak ide o právnickú osobu podľa § 10 ods. 1 a ak zamýšľa prevádzkovať živnosť neskorším dňom ako dňom ohlásenia.

    Economic je offline (nepripojený) Economic

    majiteľka spoločnosti a ekonómka spoločnosti ...viac Economic
    samba24 Pozri príspevok
    Tento príspevok je už pre livka_j asi nepodstatný, ale chcem spätne odpovedať toto aj pre ostatných....Fyzické osoby-podnikatelia a právnické osoby sú povinné: predkladať opatrenia a návrhy uvedené v § 13 na posúdenie príslušnému orgánu verejného zdravotníctva a do času kladného posúdenia zdržať sa vykonávania posudzovaných opatrení alebo činností, v § 13 je toto: "rozhoduje o návrhoch na uvedenie priestorov do prevádzky" ....jednoducho povedané....ste povinná požiadať o uvedenie administratívnych priestorov do prevádzky...zamestnávate síce až jedného človeka ale chcete ďalšieho na AP, máte zriadenú predsa prevádzku na základe nájomnej zmluvy v určitých priestoroch a žiadne "Tety z úradu" ako sa tu ktosi vyjadril si teda nič nevymysleli ....rovnako sa postupuje aj napr. pri zriadení chráneného pracoviska, tiež si NIE tie "Tety z úradu práce" ale v skutočnosti to vyžaduje legislatíva :-) vyžaduje predložiť rozhodnutie od RÚVZ (hygiena - ďalšie Tety :-)) a až potom dostanete to čo Vám majú dať .....takže tak

    Chránené pracovisko je úplne iná káva.
    Mne napríklad ako externej účtovníčke nik neprikáže mať prevádzku, alebo súvisiaci priestor pokiaľ nechcem. PC má dnes skoro každý doma aj nepodnikateľ, a že ja ho využívam na svoje živobytie na základe vydaného Osvedčenia o živnostenskom oprávnení to je moja šikovnosť.
    Keď si vezmem notebook so sebou, do konca hocikde môžem pracovať, aj na posedení pri káve v nejakej kaviarni alebo hociktorej wifi zóne a nemusím nič nahlasovať. A môžem na tie miesta chodiť aj pravidelne. A okrem iného zamestnávam 2 ľudí na HP bez prevádzky, bez súvisiaceho priestoru. Sú činnosti, ktoré nevyžadujú špeciálne priestory na podnikanie. To je čiste len môj osobný názor.

    samba24 je offline (nepripojený) samba24

    samba24
    "Mne napríklad ako externej účtovníčke nik neprikáže mať prevádzku, alebo súvisiaci priestor pokiaľ nechcem" - áno, to som netvrdila....ale písala som toto ...zamestnávate síce až jedného človeka ale chcete ďalšieho na AP, máte zriadenú predsa prevádzku na základe nájomnej zmluvy v určitých priestoroch....to znamená, že ak máte kancelárske priestory, v ktorých zamestnávate niekoho tak áno...a uviedli ste tu živnostenský zákon a ohlásenie...a ja hovorím o uvedení priestorov do prevádzky podľa 355/2007 čiže podľa iného zákona...trošku tu došlo k nedorozumeniu :-)

    Ivenka je offline (nepripojený) Ivenka

    Ivenka
    Chcem sa opýtať..aj keď priznám že som ďalej nehľadala. Mám sídlo firmy na adrese xxx5 a na tej istej adrese mám výrobnú dielňu. Chápe sa to ako prevádzka a musím to niekde hlásiť?
    Ďakujem.

    Porady, ktoré by vás mohli zaujímať

    Prihláste sa a sledujte len tie Porady, ktoré Vás zaujímajú.