sthruska
Hm, je len nerozumiem, prečo kopa ľudí chce po excel-i to, čo je určené pre databázu. Tvoja úloha je presne ten prípad.
Skúsim si odpovedať. Ľudia sú skúpi (alebo nevedia odhadnúť situáciu) a tak si kúpia iba štandard MS Office, ktorý neobsahuje Access. Potom sa nekonečne trápia. Ale sú aj embeded verzie databáz zadarmo.
V tomto prípade určite nesúhlasím (a to som v Accesse urobil kopu programov a používam ho veľmi často, napr. správu veľkých externých databáz).
Excel zväčša (aspoň základné ovládanie) zvládne každý, s Accessom majú ľudia problémy.
Napríklad v tomto prípade (ak by chcel dosiahnuť výsledný grafický výstup ako má v Exceli)
by si musel definovať min. jednu tabuľku pre základnú evidenciu (lepšie aj s číselníkmi, napr. pracovníkov, s nastavenými reláciami),
pravdepodobne nejaké formuláre pre aktualizáciu dát (často s VBA kódom v pozadí), výberové sumarizačné dotazy, pre výstupné reporty.
Pre laika nočná mora
Pri práci do cca 10 tis údajov to Excel v pohode zvláda,
stačia jednoduché funkcie, sem tam nejaké makro
Palo