Zavrieť

Porady

Pomoc pri daňovom priznaní pri príjme od zahraničnej firmy

Dobrý večer,

obraciam sa na Vás s otázkou, ako účtovať v daňovom priznaní príjem, resp. potvrdenie o príjmoch FO od zahraničnej spoločnosti... Som študentka a brigádne som pracovala pre jednu českú firmu, avšak prácu som vykonávala na Slovensku. Teraz mi prišlo Potvrdenie o príjmoch a záloha na daň je vyčíslená, pochopiteľne, v českých korunách. Moja otázka znie, ako to potom zaúčtovať v programe Kros a akým spôsobom sa prepočítava suma v odlišnej mene?
Ďakujem za každú reakciu.
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času

    tuta je offline (nepripojený) tuta

    tuta
    Predpokladám, že keď sa jedná o českú firmu, tak si dostala Potvrzení o zdanitelných příjmech ze závislé činnosti, kde máš vyčíslenú daň v Kč. Ak je príjem vyšší ako 15 000,- Kč si povinná podať DP v ČR a zaplatenú daň Ti Finančný úrad vráti. Nemôžeš nárokovať vrátenie v SR. Ty nepotrebuješ nič účtovať v programe Kros, pre SR stačí vypísať daňové priznanie typ A, za predpokladu, že príjem je vyšší ako 1 779,65 €.

    Ice dive je offline (nepripojený) Ice dive

    Ice dive
    no a daň z tejto dohody bola odvedená kde? v SR alebo v ČR? a na základe akej pracovnej zmluvy?

    Viliam84 je offline (nepripojený) Viliam84

    Viliam84