Treba pripomenut, ze na obchodny nazov sa vztahuje ochrana aj bez registracie ochrannej znamky. Podnienkou je pouzivanie znacky (aj neregistrovanej) v praxi. Toto ludia bezne nevedia.
Nie je pravda, ze by zalezalo na tom, ze sucastou nazvy firmy je nejake s.r.o. Napriklad ak niekto zisti, ze v niektorej bezvyznamnej krajine este nema registrovanu svoju domenu Peugeot alebo Baumax a zaregistruje si ju, tak mu registracia vydrzi iba dovtedy, kym sa povodna znazka nezacne domahat svojich prav na sude. Vela ludi si v Cesku napriklad takto registovalo dost znaciek s novou koncovkou .eu v nadeji, ze ich nasledne predaju povodnym znackam. Dokonca sa to ani vacsinou nedostalo pred riadny sud, tieto domeny vsetky previedol na opravnenych majitelov ADR, mozete si tam pozriet jednotlive rozsudky.
Teda v tomto pripade tiez nehralo rolu, ci je Baumax s.r.o., Ltd., GmbH alebo iba Baumax.
Podstatne je, ci firma tento svoj nazov pouziva verejne ako znacku. Napriklad Volvo teraz vlastni nejaka pre nas neznama cinska firma Zhejiang Geely Holding Group. Teda, je otazka, ci by sa napriklad mohli domahat v Europe ochrany svojej vlastnej znacky, ak ju tu nemaju registrovanu a ani ju tu nepouzivaju. Pravdepodobne nie. Ale vzdy to riesi sud individualne, ako napokon aj vsetko ostatne (to ze zavreli Zitneho neznamena, ze pojde sediet aj Dara).