Zavrieť

Porady

účtovníctvo v praxi

Ahojte poraďáci,
ja by som veľmi rád vedel ako to je s účtovníctvom v praxi. Som totiž ešte len študent, ktorý sa učí účtovníctvo a čím ďalej, tým ma to viac zaujíma.
Ja by som rád vedel, že ako je to s tými účtovníkmi, ktorí robia účtovníctvo ako ,,privyrobenie si" pre takých malých/menších podnikateľov. To akože na konci účtovného obdobia takýto podnikateľ prinesie všetky účtovné doklady za celé účtovné obdobie nejakému účtovníkovi a ten musí všetky tieto prípady podložené doklami spracovať do denníka, spraviť uzávierku, účtovnú závierku a takto ? všetko ručne ? alebo to si účtovník može kúpiť software a v ňom spracovať aj viac účt. jednotiek ? ako to je vlastne ? ďakujem
Usporiadat
calawen calawen

calawen je offline (nepripojený) calawen

No, účtovník si obvykle kúpi program - multilicenciu obvykle - aby mohol spracovávať viac firiem. Čo sa týka časového harmonogramu, je to na dohode, ja uprednostňujem aj u neplatcov DPH minimálne 1/4-ročné stretnutia s odovzdaním dokladov, ktoré si doma vytriedim a ak niečomu nerozumiem, komunikujem a vyjasňujem aby som správne zaúčtovala prípad. Potom zaúčtujem a oznámim predbežné hospodárenie firmy, vyfakturujem a čakám na peniaze... Opakuje sa pravidelne. Po skončení účtovného obdbia samozrejme urobím všetky uzávierkové operácie, inventarizácie a až potom vypíšem daňové priznanie a výkazy...
0 0
SilMar Group SilMar Group

SilMar Group je offline (nepripojený) SilMar Group

V prvom rade ti radím, nájdi si nejakého guru, ktorý nad tebou bude dohliadať, pretože pustiť sa robiť len tak účtovníctvo niekomu - s tým, veď to študujem... chlapče to chce odvahu...
a nielen tvoju, ale hlavne tvojich potenciálnych klientov..
rýchlokvasných účtovníkov je habakuk ale väčšinou potom po nich opravujú tí, čo majú skúsenosti.
To nie je o škole, ale o skúsenostiach, aj keď v škole ti ukážu, ako a kde hľadať...