Zavrieť

Porady

zmena bankoveho uctu + nedolozene vypisy

zdravim, zalozil som si zivnost 1.2.2012, som student a pouzivam studentsky ucet bez poplatku v Slovenskej sporitelni vylucne na podnikanie (nahlaseny na DU), sukromny ucet mam v Tatra banke.

problem je ten, ze v niektorych mesiacoch som mal nulovy obrat, cize ziadne pohyby a v SLSP vyhotovia vypis len vtedy, ak bol na ucte uskutocneny pohyb. To je ale aj tak jedno, lebo papierove vypisy nemam aktivovane a ako som sa dozvedel, emailove vypisy niesu danovym uradom akceptovane. Vyhotovenie vypisu na poziadanie stoji 1€ za stranu a tie 4€ za 4 strany by som uz prezil a zaplatil zo sukromnych penazi. Necham si teda za par eur vyhotovit vypisy za predosle mesiace.

chcem sa ale spytat: mam dalsi otvoreny ucet, konkr. v Zuno, ktory mam otvoreny uz asi pol roka a za predhadzajuce mesiace som tam mal uz nejake sukromne obraty, je zdarma a zasielaju vypisy aj ked nemam obrat. Taktiez je tam mesacny vypis postou zdarma, ktory mozem dolozit danovemu uradu. Ak chcem zacat pouzivat ucet na podnikanie od 1. juna v Zuno banke, staci ak na DU nahlasim ukoncenie pouzivania uctu v SLSP ku dnu 31.05.2012 a nasledne nahlasim novy Zuno ucet ku dnu 1.6.2012. Slo by to takto? Ucet v Zuno mam ale otvoreny uz asi pol roka. Zostatky na oboch uctoch v SLSP aj v ZUNO budu samozrejme na prelome mesiacov 0,00€. Nasledne si necham vyhotovit vypisy za prechadzajuce mesiace v SLSP, poplatok za vypisy mi bude zauctovany v mesiaci Jun, nech sa mi to zbytocne nemiesa v uctovnictve. Nasledne budem nadalej vyuzivat ucet v SLSP na sukromne ucely od Juna 2012. Bude to takto v pohode? Danovy urad teda nebudu zaujimat obraty v mesiacoch, kedy boli dane ucty vyuzivane na sukromne ucely, ucet Zuno do Maja 2012 a ucet SLSP od Juna 2012, tak to teda chapem.

Dakujem.
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.