Zavrieť

Porady

príjmový pokladničný doklad

Sme RO zriadená obcou. Na poslednom stretnutí s zriaďovateľom sme boli upozornení na to, že nemôžeme mať výdavok na základe príjmového pokladničného dokladu - len na základe faktúry alebo bloku z registračnej pokladnice. Keď však idú zamestnanci na školenie a platia napr. vložné, tak dostanú len príjmový pokladničný doklad - prosím o váš názor, resp nejakú oporu v zákone.
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času

    AntekaK je offline (nepripojený) AntekaK

    AntekaK
    Poznám veľmi dobre tento problém. Usmernili sme našich zamestnancov, že keď niekde niečo zaplatia, musia doniesť riadny daňový doklad. Keď majú príjmový pokl.doklad, tak aj faktúru. Je to ako nekonečný príbeh, všetci organizátori by mali vedieť, aké doklady je treba vyhotovovať, ale oni to neriešia, im sa to zdá banálne. A tak ako to riešime - takéto výdavky preplatíme z nejakých iných prostriedkov alebo keď už neviem odkiaľ - kam, nechám taký doklad pri cestovnom príkaze a tvárim sa, že je to dobre. Aj keď viem, že nie je. Moc som neporadila, skôr sa iba posťažovala.

    eva7 je offline (nepripojený) eva7

    eva7
    Ahojte, nechcem zakladať novú tému, prosím vás, kto robíte vo Winibeu, účtujete niekto pokladničné doklady zálohové a vyúčtovacie? Z nápovedy v programe vôbec nie som chytrá, neviem ako vystaviť doklady, keď dávam peniaze zamestnancovi dopredu, napr. 40 €, on nakúpi napr. za 30 a 10 vráti do pokladne. Môžete mi to niekto popísať, ako na to? Skúšala som takto: Mám PS pokladnice napr. 300, vystavím zálohový doklad 40 €- účty 335/211, vyúčtovací doklad - vyúčtovanie nákladu 30 €- účty 501/222 633006, vyúčtovanie zálohy (podľa mňa by to malo byť 10) musím dať obnos k vyúčtovaniu (bodkou označené čerpanie zálohy) 30 €-účty 211/335 (aby mi ukázalo, že nevyčerpaná záloha je 10), a aj tak neukazuje mi správne zostatok v pokladnici - je tam zostatok 260 € namiesto 270€. Neviem, či som to napísala zrozumiteľne, kto viete v programe pracovať, určite budete vedieť odpoveď. vopred ďakujem.

    tictac7 je offline (nepripojený) tictac7

    tictac7
    asma Pozri príspevok
    Sme RO zriadená obcou. Na poslednom stretnutí s zriaďovateľom sme boli upozornení na to, že nemôžeme mať výdavok na základe príjmového pokladničného dokladu - len na základe faktúry alebo bloku z registračnej pokladnice. Keď však idú zamestnanci na školenie a platia napr. vložné, tak dostanú len príjmový pokladničný doklad - prosím o váš názor, resp nejakú oporu v zákone.
    ....a dôvod? Ak niekto nie je platiteľom DPH a poskytuje služby, na ktoré nie je povinný vystavovať doklad z erp, stačí aj riadne vyplnený PPD (riadne vyplnený myslím tým, že je tam aj uvedené, kde a pod akým číslom je vystavovateľ registrovaný).
    Ja účtujem takto : záloha na nákup 335/211 napr. 40 €, potom vrátená záloha 211/335 tiež 40 €, na základe vystaveného príjmového pokladničného dokladu. Potom zaúčtujem skutočný výdavok na celú sumu napr. 50 €, 501/211. Pokladňa v tomto prípade sedí.

    eva7 je offline (nepripojený) eva7

    eva7
    Ďakujem, už ma to nakoplo: bolo treba vo vyúčtovacom doklade zadať dve položky - vyúčtovanie čerpanej zálohy 211/355 30 € a vyúčtovanie nevyčerpanej zálohy 211/355 10 €. Potom vo vyúčtovaní nákladu sa zadajú normálne položky výdavku z pokladnice. a už mi to sedí

    príjmový pokladničný doklad

    Porady, ktoré by vás mohli zaujímať

    Prihláste sa a sledujte len tie Porady, ktoré Vás zaujímajú.