Zavrieť

Porady

Problém s faktúrami.

Dobrý deň poraďáci.
Mám taký menší (väčší?) problém. Na mojej stránke systém automaticky zapíše objednávku do databázy, keď zákazník objedná tovar. K objednávke je hneď generovaná faktúra, ktorú si môže tak ako zákazník, tak aj ja, vytlačiť.
Problém je ale v tom, že nie každý zákazník objednávku aj zaplatí, nakoľko po kliknutí na OBJEDNAŤ sa mu zobrazia možnosti platby - online cez TRUSTPAY (link) a tiež detaily pre platbu bank. prevodom na účet v TB.
V priemere zákazníci zaplatia asi 40% objednávok.
Moja otázka je :
Viem, že faktúry by mali ísť číselne za sebou, teda 20130001, 20130002, 20130003 atď... no lenže za posledné dva mesiace je tam cca 300 objednávok, z toho zaplatených len 136. Musím vytlačiť KAŽDÚ objednávku a následne tie, ktoré zaplatené neboli mám v účtovníctve stornovať (alebo čo sa vlastne s nimi robí?)
Príde mi to ako blbosť, ak by som mal za celý rok vytlačiť vyše 2000 faktúr a potom 1000 z nich stornovať. Nemohol by som vytlačiť a dať do účtovníctva iba tie, ktoré boli reálne zaplatené? Nehovoriac o tom, že aj účtovníčka si vypýta peniaze za fa ktoré uhradené neboli, pretože zaúčtovať ich bude musieť, či už zaplatené boli, alebo nie...mám pravdu?
Obstálo by niečo takéto (netlačenie FA ktoré nikdy neboli uhradené) v účtovníctve?

Ďakujem za každú radu...
Peter
SSAndrea A nedá sa systém nastaviť tak, aby generoval faktúry až po skutočnom dodaní tovaru? Veď faktúru máš povinnosť vystaviť až keď dodáš tovar.
Antonia Jendrišáková takto to má fungovať.
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času

    marjankaj je offline (nepripojený) marjankaj

    I am a man marjankaj
    Nech vám dodávateľ softvér upraví. Alebo vymeňte softvér.
    kabko Už som s dodávateľom jednal ohľadom tejto veci, no nakoľko on je jediný, ktorý sa v tom vyzná (a on vie že je jediný), zneužíva to a pýta za prekódovanie systému neskutočne vysokú čiastku...

    SSAndrea je offline (nepripojený) SSAndrea

    optimistka, pre ktorú účtovníctvo je nielen práca ale aj záľuba. A dúfam, že aj s pomocou Porady budem stále múdrejšia, múdrejšia a múdrejšia ...viac SSAndrea
    Ja ťa ešte upozorním, že ak vystavuješ faktúru a si platiteľ DPH a teda na faktúre uvedieš sumu DPH tak si z tej faktúry povinný DPH odviesť. Takže určite nerobiť faktúry len na základe objednávky
    kabko (Zatiaľ) nie som platcom DPH...

    promont maja je offline (nepripojený) promont maja

    promont maja
    ... pripájajúc sa týmto k marjankaj:

    ... vystaviť účtovný doklad môžeš až vtedy, ak máš účtovný prípad ... a o tom hovoria ustanovenia § 2 Postupov účtovania, teda ustanovenia Opatrenia Ministerstva financií Slovenskej republiky z 14. decembra 2011 č. MF/27262/2011-74, ktorým sa mení a dopĺňa opatrenie Ministerstva financií Slovenskej republiky zo 16. decembra 2002 č. 23054/2002-92, ktorým sa ustanovujú podrobnosti o postupoch účtovania a rámcovej účtovej osnove pre podnikateľov účtujúcich v sústave podvojného účtovníctva v znení neskorších predpisov.

    § 2
    Deň uskutočnenia účtovného prípadu

    (1) Dňom uskutočnenia účtovného prípadu je deň splnenia dodávky, platby záväzku, inkasa pohľadávky, započítania pohľadávky, postúpenia pohľadávky, prevzatia dlhu, poskytnutia a prijatia preddavku, úhrady úveru alebo pôžičky poskytnutím nového úveru alebo pôžičky, zistenia manka na majetku a záväzkoch, schodku, prebytku majetku, škody na majetku, vkladu do obchodnej spoločnosti a družstva, pohybu majetku vo vnútri účtovnej jednotky a deň zistenia ďalších skutočností vyplývajúcich z osobitných predpisov alebo z vnútorných podmienok účtovnej jednotky, ktoré sú predmetom účtovníctva a ktoré v účtovnej jednotke nastali a účtovná jednotka má k dispozícii potrebné podklady, ktoré dokumentujú tieto skutočnosti.

    (2) Pri nehnuteľnostiach obstaraných na základe zmluvy, pri ktorých sa vlastníctvo nadobúda povolením vkladu do katastra nehnuteľností3) a do nadobudnutia vlastníctva nadobúdateľ nehnuteľnosť užíva, dňom uskutočnenia účtovného prípadu je deň prevzatia nehnuteľnosti nadobúdateľom; u prevádzajúceho je dňom uskutočnenia účtovného prípadu deň odovzdania nehnuteľnosti. Ak nebude vklad do katastra nehnuteľností povolený, účtovné zápisy sa zrušia.


    ... a každý účtovný softvér musí spĺňať literu zákona ... s odvolaním sa na toto si to skús presadiť ...
    3 komentáre - rozbaľ     zbaliť
    kabko No, nakoniec som sa s dodávateľom softwaru dohodol na nižšej cene (200USD), takže o dva dni to už bude fungovať ako má. Akurát len za posledné 2 mesiace budem musieť urobiť to, čo som aj popísal (lebo inú možnosť nemám), že vytlačím všetkých 300 faktúr uložených v systéme a polovicu z nich stornujem. Dúfam, že to pri daňovej kontrole prejde ak im vysvetlím, že jednoducho systém nebol nastavený podľa slovenských požiadaviek postupov účtovania...
    Myslíte že to bude ok?
    promont maja ... osobne by som o tomto nechala písomne rozhodnúť konateľa spoločnosti, nakoľko zodpovednosť za spracovávané účtovníctvo má práve on .... a na základe tohto rozhodnutia vykonala nápravu ... pretože aj nedodržanie litery zákona v súvislosti s účtovaním je možné sankcionovať, a to v súvislosti s výkonom daňovej kontroly ...
    kabko Ďakujem....no práveže ja som ten konateľ, účto si budem robiť sám. Len som chcel vedieť, či by som si to mohol takým štýlom obhájiť u daňovákov...
      zbaliť

    Problém s faktúrami.

    Porady, ktoré by vás mohli zaujímať

    Prihláste sa a sledujte len tie Porady, ktoré Vás zaujímajú.