Ahojky. Známa si po prvý krát robí DP FO A, a nevie si s tým poradiť. Preto mám na vás pár otázočiek s prosbou o radu.
Za rok 2005 bola zamestnaná od 01-08.2005 od septembra je evidovaná na Úrade práce a nemá odtiaľ žiaden príjem. Je nutné DP dokladovať aj potvrdením z ÚP že je tam evidovaná a nemá príjem? Dajú jej na ÚP takéto potvrdenie?
Tiež by som sa chcela opýtať, na odpočítateľnú položku na daňovníka, na ktorú má nárok. Zo zamestnania jej vypočítali alikvotnú čiastku za obdobie 01-08.2005, nejakých cca 57.000,- (neviem teraz presne koľko). Keďže potom od 09 do 12.2005 bola nezamestnaná, aký má nárok na odpočítateľnú opoložku za celý rok? Je to len tá alikvotná čiastka, za obdobie, kedy bola zamestnaná a mala príjem, alebo aj za obdobie kedy bola na ÚP a môže si teda odpočítať celých 87936,- Sk?
A moja posledná otázočka sa týky daňového bonusu. Ten jej bol vyplácaný iba za mesiace 01,02,03,04,08 za mesiace 05,06,07 ho nemala vyplatený, pretože bola na PN-ke. A teraz sa chcem opýtať, ako je to s daňovým bonusom, keď bola na PN-ke a od 09.2005 evidovaná na ÚP. Má, alebo nemá naň nárok, a ak áno, mal by jej ho vyplatiť DÚ, alebo ako to je?
Pokiaľ majú deti vek 20 a 23 rokov, sú študentkami VŠ, je nutné priložiť k DP aj potvrdenia, že sú ešte školopovinné?
Vopred ďakujem za vaše rady.