Zavrieť

Porady

Registrácia prenajímania nehnuteľnosti

Som zamestnanec príspevkovej organizácie, manželka je SZČO. Spolu sme začali prenajímať druhý byt /nezahrnutý v manželkinom podnikaní/. Platby od nájomcu sú mesačné. Máme teda prijmy aj podľa paragrafu 6 , odst. 3. Živnosť na prenajímanie samozrejme nemáme. Tento rok prvýkrát riešime otázku zdanenia prijmu z prenájmu nehnuteľnosti. Otázka: Vznikla nám povinnosť nahlásiť / resp. registrovať sa/ na Daňovom úrade ? Presnejšie: Vzťahuje sa na nás paragraf 31 Zákona o správe daní a poplatkov odst. 3 ?
Druhá otázka: môžeme si do výdavkov zahrnúť okrem platby energií,TV,rozhlasu dať aj zariadenie izby a chodby, ktoré sme nájomcovi poskytli pri začiatku nájmu? Je treba cenu nábytku nejako dokladovať ?
Ďakujem.
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času

    dom je offline (nepripojený) dom

    dom
    Vznikla Vám oznamovacia povinnosť - nahlásiť sa na DÚ, neviem presne či je to uvádzaný odstavec 3 /nemám pri sebe zákon/ ale povinnosť nahlásiť sa je. Myslím si, že cenu nábytku je potrebné dokladovať, napr. dokladom o kúpe. Prípadne uplatňovať si potom paušálne náklady .

    Registrácia prenajímania nehnuteľnosti

    Porady, ktoré by vás mohli zaujímať

    Prihláste sa a sledujte len tie Porady, ktoré Vás zaujímajú.