Neviem, či sa zaradím so správnej témy. Ale mám problém a potrebovala by som pomôcť. S klientmi pracujem na základe zmluvy a faktúr. Začala som pracovať k klientom, po krátkom čase som sa však chytala za hlavu, do čoho som vliezla. Keď ponechám bokom ostatné okolnosti, boli aj klamstvá voči mne a našej komunikácii. Po spracovaní jedného celku som zmluvu vypovedala a ukončila spoluprácu.
V čom spočíva môj problém? Zmluvne sme mali podchytenú len časť účtovníctva (pôvodne neboli pracovníci ani DPH). V priebehu mesiaca sa vyskytli aj pracovníci a mzdy. Neurobila som dodatok k zmluve, kde by sme si presne stanovili cenu za mzdy (ešte som si myslela, že všetko je OK) Po vyfakturovaní celku som si vyúčtovala za spracovanie personálnej agendy a mzdy 1 pracovníka 250,-- Sk, pretože viem, že takéto sú obvyklé sumy. Dnes sa chystám na súdny spor - neuhradené faktúry a pretože v zmluve nemám podchytenú cenu za túto oblasť, potrebovala by som aspoň dva cenníky, ktoré by potvrdzovali, že 250,-- Sk za personalistiku a mzdy na 1 mesiac je cena obvyklá. Bola som dnes v jednej firme ako klient, ovšem cenník som do ruky nedostala. Očakávam, že ak nebudem vedieť túto sumu potvrdiť, súd mi ju nemusí uznať.
Bola by som veľmi rada, keby mi niekto mohol poslať cenník aj s razítkom, kde by bolo viditeľné, že cena, ktorú som fakturovala, nie je premrštená, ale bežná.
Až pri tomto prípade si uvedomujem potrebu zmluvy, ktorá je jasná a definuje pevné pravidlá oboch strán. O tej sojej som si doteraz myslela, že je dobrá a ja som svetová, keď pracujem v zazmluvnenom vzťahu.
Naďa