Zavrieť

Porady

Studentka so zivnostou, optimalny prijem na zivnost

Som studentka denneho studia VS a mam 22 rokov

* za rok som zarobila na jednej brigadnickej praci 155 eur / mesiac x 8 = 1240 Eur (uplatnujem si danovu vynimku) + 500 eur ako prilezitostny prijem (SPOLU 1740)


Ak by som si zalozila zivnost
* musim platit zdravotnu? (som studentka, plati ju zamna stat?)

* aky je premna optimalny prijem zo zivnosti do konca roka? (tzj. aby som statu (dane + socialka + zdravotna) platila co najmej)

* Je pravda ze do prijmu 3735,94€ neplatim dane ani zdravotku ani socialnu? (zapocitava sa mi k tomuto prijmu aj prijem z brigady, respektive prilezitostny prijem do 500 Eur?)
tzj. kolko by som mohla optimalne vyfakturovat na zivnost, aby som platila co najmenej?
Naposledy upravil Elvenia : 02.12.13 at 18:27 Dôvod: format
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času

    KEJKA je offline (nepripojený) KEJKA

    audítor, účtovník, odborný poradca ...viac KEJKA
    do príjmu sa počítajú všetky príjmy, teda aj faktúra a aj brigáda.
    suma, ktorú uvádzaš, je nezdanteľná suma, a odpočítava sa od základu dane. Zo živnosti budeš mať nielen príjmy, ale aj výdavky, príkladmo 40% paušálnych výdavkov.
    Ak všetko zrátaš a budeš pod tým limitom, zaplatíš nulovú daň.
    ale pre odvody do SP od 1.7.2014 je rozhodujúci celkový príjem zo živnosti - bez brigády.