Zavrieť

Porady

Som študentka - môžem si založiť živnosť?

Zdravím!

Som študentkou Univerzity Karlovy v Prahe a momentálne som na brigáde vo firme patriacej môjmu bratrancovi. Dostala som však jednu ponuku na preklady textov do angličtiny a dotyčná pani mi povedala, že by bolo lepšie, ak by som mala založenú živnosť.

Chcem sa spýtať, či si ako študentka môžem živnosť založiť, a ak áno, ako to bude s odvodmi a daňami.

Ďakujem!

Majka
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času

    Jozef Mihál je offline (nepripojený) Jozef Mihál

    Lektor - dane, mzdy a odvody a poslanec NRSR (SaS) ...viac Jozef Mihál
    Živnosť si môže založiť každá bezúhonná plnoletá osoba. Na niektoré činnosti však treba mať príslušné "kvalifikačné predpoklady", mám pocit, že činnosť prekladateľa medzi ne nepatrí.

    Pozrite zákon 455/1991, nájdete na:

    http://jaspi.justice.gov.sk/jaspiw1/jaspiw_maxi_fr0.htm
    Naposledy upravil Jozef Mihál : 25.08.05 at 20:42

    Majka327 je offline (nepripojený) Majka327

    Majka327
    Ďakujem za odpoveď. Ešte sa chcem spýtať, ako je to potom s odvodmi a daňam, platia mi ich (ako študentke) rodičia, alebo si to všetko musím platiť sama ako živnostník?

    bepo je offline (nepripojený) bepo

    bepo
    Za študenta nikdy neplatili dane a odvody rodičia a pochybujem že niekedy budú.Pri živnosti závisí od príjmu či sa platia dane a odvody.