No na mojej Xsare Picasso mi pri každej jazde svietilo dobíjanie (po pár minútach jazdy sa rozsvietilo a po 5-20 minútach zhaslo. Prvá bola batéria vymenená (servisák "doporučil"). Nepomohlo.
Merali napätia pri vypnutom motore, pri naštartovanom a pri plnej záťaži. Hodnoty boli OK.
V servise vyskúšali vmontovať aj druhú centrálnu jednotku. Nepomohlo.
Zvalili to na alternátor. Ponúkli vymeniť za nový originál (za 300 EUR aj s výmenou). Zohnal som neznačkový za 70 + výmena 50. Pôvodný som odniesol do firmy, čo repasuje alternátory a štartéry. Otestovali, altík bol zdravý, dobíjal pekne a ložiská boli dobré. Mal najazdených 70 tis. km. Kontrolka aj potom svietila, síce menej často, ale aj tak pri každej 3 jazde sa rozsvieti.
Elektrikári v 3 značkových (!!!!) servisoch boli bezradní, nezistili príčinu.
Kúpil som si merač napätia (na obr.) a počas jazdy sledujem, či skutočne nedobíja. Pri rozsvietení kontrolky nie je žiadna zmena v napätí v elektrickom obvode auta, to znamená, že alternátor aj batéria sú OK a dobíjajú (pri jazde dáva altík napätie 14,5 - 14,8 V). Problém bude niekde inde, jednoducho sa nedá zistiť kde. Ale podľa všetkého je to len planý poplach. Je tomu už rok.
Na nate som čítal, že viacerí v zahraničí mali tento problém pri Citroenoch. Proste samá elektrina, polovodiče a tie sú chybové. To nie je ako v škodovke, kde si človek vymenil kábel a šlo sa ďalej.
Takže preto je dôležité presne popísať problém, typ auta. Bez toho budeme len hádať kde je chyba a môžeme ti vymenovať všetky elektrické zariadenia auta ako potenciálneho páchateľa.
Naposledy upravil Chobot : 24.01.14 at 08:32
Nie je tam napr, že baterka už stratila časť kapacity ?
(a preto aj dobitá na koľko sa len dá, tvári sa (pri záťaži) ako nedobitá)