Predal som svoj traktor TZ4K 14B prostredníctvom internetového portálu ako používaný aj so všetkým príslušenstvom, kupujúci mal ale požiadavku na ďalšie príslušenstvo, ktoré som mu po zaplatení traktora zaobstaral (z tých peňazí, ktoré som dostal za traktor) a aj to zaplatil.
Žiadnu zmluvu sme nespisovali, keďže traktor nemal EČ ani TP, všetko sme nechali na obojstrannú férovosť. Traktor si podrobne prehliadol aj vyskúšal, dal so mnou odstrániť veci, ktoré sme považovali za vady. Vo všetkom som mu vyhovel.
Dnes mi ale zavolal, že si to rozmyslel vraj traktor dymí a nie je s ním spokojný, a chce peniaze naspäť, a chce mi vrátiť traktor s príslušenstvom. Ja by som na to aj pristal, ale to príslušenstvo, ktoré som dokupoval mi vlastne cenu navýši a ja ho naspäť nechcem. Aby sme sa rozumeli, traktor som predal za 2300€ s dvojradličným pluhom, vlečkou a zadným rotavátorom. Objednal si ale ja rotačnú kosu a sadzač zemiakov. Ja som za tie dve veci dal 1000€ z tých 2300€ a od neho som kvôli nákladom na prepravu vypýtal 1200€. On mi to chce všetko vrátiť a požaduje odo mňa 3500€ ale mne zostalo po kompletnom predaji a kúpe vlastne iba 2500€.
Navrhol som mu že to dám do opravy a náklady budem znášať ja ale on o tom nechce ani počuť. Proste chce naspäť 3500€, ale ja mám len 2500€.
Existuje vôbec možnosť, bez riadne spísanej zmluvy vrátenie používanej kúpenej veci?
Keď si kupujúci objednal dodatočne príslušenstvo, ktoré ale nevykazuje známky poruchovosti ale bez traktora mu nebude potrebné, má nárok mi vrátiť aj toto?
Ja som si chcel trošku polepšiť a zrazu budem ešte v mínuse ...
Doplňujúca otázka:
Ak by som to aj musel zobrať späť, a v budúcnosti chcel predať, môžem do kúpno-predajnej zmluvy zakotviť že vrátenie nie je prípustné? ... ak to dobrovoľne kupec podpíše nebude to môcť na súde napadnúť?
Naposledy upravil Roland77 : 03.05.14 at 17:26