Zavrieť

Porady

Sú sociálne odvody povinné?

Dobrý deň,

od septembra idem pracovať do zahraničia - ako zamestnanec (zatiaľ) pre zahraničnú firmu. Bude to moja prvá práca, takže neviem čo všetko si ja resp. môj zamestnávať bude platiť. Zdravotné poistenie mám v zmluve zahrnuté, taktiež bude platiť zdravotné odvody za mňa.

Mňa by zaujímalo nakoľko je sociálne poistenie povinné!? (buď keď pracujem ako zamestnaneč alebo SZČO) Nemám totiž záujem aby som v budúcnosti poberala dôchodok od štátu, taktiež nechcem poberať ani dávky v prípade nezamestnanosti a podobne.

Ďakujem za odpoveď
(dúfam, že som to napísala tak, že sa to dá pochopiť ale do týchto podnikateľských/zamestnaneckých vecí sa vôbec nerozumiem.)

Lucia Tomášikova
3 komentárov     zbaliť
jslancik veru, kto by už len v takom veku myslel na dôchodok...
taiko 1. budes mat v zahranici aj trvaly pobyt?
2. budes sa tam zdrziavat viac ako 183 dni v roku?
3. bude Ti zamestnavatel prispievat aj na penziu?
Lucia Tomášiková 1. nie nebudem,
2. áno, viac ako 183dní
3. áno
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času

    Jana Motyčková je offline (nepripojený) Jana Motyčková

    Jana Motyčková