Ak ide o reklamu formou billboardov v zmysle "predvedenie, prezentácia alebo iné oznámenie v každej podobe súvisiace s obchodnou, podnikateľskou alebo inou zárobkovou činnosťou s cieľom uplatniť produkt na trhu", v takom prípade podľa môjho názoru ministerstvo kultúry nemá pôsobnosť pre vykonávanie kontroly nad dodržiavaním jazykového zákona, vrátane ukladania pokút.
Podľa ust. § 9 ods. 1 zákona č. 270/1995 Z.z. o štátnom jazyku SR dohľad pri reklame vykonávajú orgány podľa osobitných predpisov = podľa zákona č. 147/2001 Z.z. o reklame a podľa zákona č. 308/2000 Z.z. o vysielaní a retransmisii. Zákon o reklame má "svoje" postupy a "svoje" pokuty a v prípade, že nejde o reklamu taxatívne určených produktov, orgánom dozoru s právom uložiť pokutu je Slovenská obchodná inšpekcia (§§ 10-11).
Zákon č. 270/1995 Z.z. o štátnom jazyku SR
§ 9
(1)
Dohľad nad dodržiavaním povinností podľa § 3 ods. 1 až 3, § 3a a 4, § 5 ods. 4, ods. 5 písm. b), ods. 6 až 8 a § 6, § 7 v správnom konaní a v konaní pred orgánmi činnými v trestnom konaní,
§ 8 ods. 2 až 6 okrem komunikácie personálu zdravotníckych zariadení a zariadení sociálnych služieb s pacientmi a klientmi a
okrem reklamy, nad ktorou vykonávajú dohľad orgány podľa osobitného predpisu,16) a § 11b vykonáva ministerstvo kultúry. Pri výkone dohľadu ministerstvo kultúry prihliadne aj na kodifikovanú podobu štátneho jazyka podľa § 2 ods. 2.
- - - - -
16) § 3 ods. 6 a § 11 ods. 3 písm. b) zákona č. 147/2001 Z. z. o reklame a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov.
§ 16 písm. g) a § 67 ods. 2 písm. m) zákona č. 308/2000 Z. z. v znení neskorších predpisov.
Btw. - Ľudia sa dosť obracajú na SOI-ku, je otázne, či stojí za to riskovať
.