Ahoj poraďáci,
chcem sa Vás opýtať na Váš názor k zadanej otázke a kto má vlastne zodpovedať za vrátenie doručenky.
Poslala som doporučený list s doručenkou jednej inštitúcii. Keď sa mi ani po viac ako dvoch týždňoch doručenka (v rámci BA) nevrátila, reklamovala som to na pošte. Aspoň som si myslela, že ak som za poslanie listu s doručenkou zaplatila pošte, že by mala pošta postupovať pri mojej zásielke rovnako, ako keď list s doručenkou pošle inštitúcia občanovi. Vtedy mi pošta dá zásielku len ak podpíšem na odnímateľnej časti obálky, že som zásielku prevzala a pošta si odňatú podpísanú časť obálky nechá a vráti odosielateľovi. V mojom prípade tiež doručenku na pošte špeciálnym spôsobom vložili do priesvitnej obálky a prilepili k obálke, aby sa doručenka dala vybrať-oddeliť. Vrátenie doručenky občanovi však už pošta asi nepovažuje za svoju službu, lebo od SP a.s. som dostala list, že moja reklamácia pre nedodanie doručenky bola vyhodnotená ako neopodstatnená, lebo splnomocnená osoba zásielku prevzala.
Ja som však nereklamovala, že zásielka nebola doručená, ale že sa mi nevrátila doručenka. Podľa informácie na stránke
http://www.posta.sk/sluzby/faq-casto-kladene-otazky#a3 adresát alebo oprávnený prijímateľ potvrdí tlačivo doručenky pri preberaní zásielky dátumom a svojím podpisom a doručenka sa má vrátiť späť odosielateľovi najneskôr štvrtý pracovný deň po dni prevzatia zásielky, ku ktorej sa doručenka vzťahovala.
Aký je Váš názor? Bola moja reklamácia opodstatnená, alebo naozaj bola neopodstatnená?
Ďakujem.
x.x.x.x.x
Pre záujemcov
dopĺňam info o závere reklamácie z druhého kola.
Reklamáciu týkajúcu sa nevrátenia doručenky považovala pošta opakovane za neopodstatnenú, lebo zásielka bola doručená a oznámili mi, kto a kedy ju prevzal. Skutočnosť, že sa mi nevrátil doklad, za ktorý som si zaplatila, s vlastnoručným podpisom osoby, ktorá zásielku prevzala, pošta nepovažuje za relevantnú. Bolo mi vysvetlené, že sa mohlo stať, že doručenku prilepenú k zadnej strane obálky si odovzdávajúci "poštár" možno nevšimol, že doručenky sa občas strácajú... a že pošta vždy takto rieši reklamáciu nevrátenej doručenky. Zrejme na moje odôvodnenie pri druhej reklamácii, že načo si priplácam za službu, ktorej nesplnenie nie je pre poštu podstatné, mi bolo vrátených 0,40 € ako osobitný príplatok požadovaný zo strany pošty za túto službu. Nešlo mi však o peniaze, ale o princíp, že načo pošta ponúka službu, ktorú ak nezabezpečí, nepovažuje za opodstatnenú reklamáciu.
Už si takú službu viac nepriplatím
. Veď načo zbytočne, keď aj za doručenie doporučenej zásielky bez doručenky je pošta zodpovedná a ak by bol problém s preukázaním, či zásielka bola doručená/prevzatá adresátom, musela by to pošta na základe reklamácie rovnako preveriť.