Zavrieť

Porady

Reklamácia tovaru pri prerušení živnosti.

Dobrý deň,

mám jeden problém, s ktorým si neviem rady a preto by som potreboval poradiť ak by to bolo možné.

Problém je v tom, že som zrušil svoju prevádzku s papiernictvom a hračkami. Tovar som dal do výpredaju. Po totálnom výpredaji my zostal ešte neaký tovar. Tento tovar som predal majiteľovi inej predajne s papiernictvom za polovičné ceny z mojich predajných cien. Všetok tento tovar som mu dal na faktúru s 3-mesačnou splatnosťou. To je všetko ešte v poriadku.

Teraz nastáva ten problém. Faktúra je už dávno po splatnosti a keď som majiteľovi poslal prvú upomienku dostal som vyjadrenie, že niektoré veci, ktoré po mne prebral sú nefunkčné a treba ich dať reklamovať.

Ja som medzitým prerušil živnosť a už nepodnikám a ani nemám kontakty s dodávateľmi. Teraz si neviem rady či má dotyčný právo na reklamáciu "poškodeného" tovaru, ktorému zákazníci vrátili alebo nie. A či ja som povinný mu tento tovar odpočítať od vystavenej faktúry, keď som prerušil živnosť a na tovar som mu dal 50% zľavu z cien za ktoré som to ja predával na predajni.

Za rady vopred ďakujem.
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času

    ekopo je offline (nepripojený) ekopo

    JA ekopo
    Myslím si že úhrada faktúry a reklamácia sú dve rozdielne veci. Najskôr by sa malo trvať na uhradení faktúry. V prípade reklamácie by mal mať spísaný záznam o prijatí reklamácie. Až po preskúmaní tohoto záznamu by som volil ďaľší postup. Či bola reklamácia oprávnená. Ale ako som napísal, bolo by vhodné napísať upomienku na neuhradenú faktúru. Zatiaľ by som nič "nezapočítával.

    rostratus je offline (nepripojený) rostratus

    rostratus
    Prvú upomienku som už poslal a na ňu sa my ozval s tým, že faktúru nezaplatí skôr ako sa nedajú doporiadku reklamácie, ktoré mu zákazníci vrátili. Ak mu tento tovar zoberiem naspäť ja už ho nemám kde ďalej reklamovať. A som povinný mu to vôbec prevziať? Ja už nepodnikám a som riadne zamestnaný. Ďakujem za odpoveď.

    ekopo je offline (nepripojený) ekopo

    JA ekopo
    Poslal by som mu ďaľšiu výzvu s tým, že v prípade neuhradenia dlžnej čiastky podám žiadosť o vydanie platobného rozkazu na súd na základe predložených dôkazov. Ako dôkaz je faktúra (potvrdená ) a výzvy na jej zaplatenie. Mimochodom uplatnil u teba riadne reklamáciu? Na uznanú reklamáciu sa prípadne vystaví dobropis.

    rostratus je offline (nepripojený) rostratus

    rostratus
    Reklamáciu zatiaľ písomne nedal. Telefonicky ma s tým oboznámil. Máš pravdu dalo by sa to potom urobiť ako dobropis a vrátiť mu tie peniaze, ale neviem čo s tým tovarom potom budem robiť keď ja si už nemôžem uplatniť reklamáciu lebo som už neni v kontakte s dodávateľmi.

    ekopo je offline (nepripojený) ekopo

    JA ekopo
    rostratus Pozri príspevok
    ...ale neviem čo s tým tovarom potom budem robiť ...
    Nepozeráš "susedov" ? Tovar mali v skrini. ale to je

    rostratus je offline (nepripojený) rostratus

    rostratus
    Neviete mi niekto poradiť či som v tomto prípade podľa zákona povinný tento tovar prevziať naspäť a dobropisovať?

    Alebo mu mám poslať druhú upomienku?

    VladoaKatka je offline (nepripojený) VladoaKatka

    VladoaKatka
    Ja si myslím, že kontakt s dodávateľmi neni problém znovu nadviazať, ak ste neskončili v zlom. Určite by som sa s ními skontaktovala a spýtala sa ich, aký je ich názor, alebo musíš vystaviť dobropis, zobrať ten reklamovaný tovar a ... dať do skrine alebo vyhodiť. Ak chceš dostať naspäť aspoň peniaze za ostatný tovar nemôžeš sa stavať na zadné.
    Treba sa s ním stretnúť osobne, pozrieť si o aké reklamácie sa jedná, môžno to ani neni až také hrozné. Žiadaj od neho riadne vyplnené reklamačné listy, kedy a načo si uplatnil kupujúci reklamáciu a uvidíš na mieste ako sa rozhodneš.
    Aj keď skončíš živnosť a zatvoríš maloobchodnú predajňu bohužial spotrebiteľ má právo aj u Teba reklamovať tovar až do dvoch rokov, aj keď už nepodnikáš.
    A pozri si túto tému:
    http://www.porada.sk/t56207-co-hovor...trebitela.html
    Naposledy upravil VladoaKatka : 31.01.08 at 11:42 Dôvod: preklepy

    rostratus je offline (nepripojený) rostratus

    rostratus
    Ďakujem veľmi pekne za radu. Medzitým som mu už poslal druhú upomienku - pokus o zmier, kde je mimo iného aj toto:

    Žiadame Vás o úhradu pohľadávky najneskôr do 8 dní ...................., alebo o zaslanie uznania resp. oznámenie vašich oprávnených námietok.

    V tomto prípade by mi mal aspoň poslať reklamačný list, aby som mohol na to ďalej reagovať. Zatiaľ sa ale neozvýva a nezdvíha telefón.

    Reklamácia tovaru pri prerušení živnosti.

    Porady, ktoré by vás mohli zaujímať

    Prihláste sa a sledujte len tie Porady, ktoré Vás zaujímajú.