Zavrieť

Porady

Prechod z JU na PU od 1.1.2014

ahojte, prechadzal niekto z JU na PU? potrebovala by som sa poradit ohladom niektorch veci.
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času

    martina2006 je offline (nepripojený) martina2006

    martina2006
    ja som prechádzala z JU na PU, tiež študujem okolo toho, či mám správne zaúčtovné. Čo konkrétne potrebuješ?
    3 komentáre - rozbaľ     zbaliť
    cinky16 Najväčší problém sú pre nas pohľadávky z roku 2013,keďže v JU sa účtovali do príjmov až po uhrade.tým,že sme prešli na PU všetko sa nám k 1.1.2014 preklopilo do výnosov.tým pádom máme strašne vysoký základ dane,čo je pre nas likvidne,hľadáme v zákone nejakú vynimku alebo nejaký sposôb....neviem či DU dá splat.kalendár...vy ste s tým nemali problém?
    A ďalej za rok 2013 sme mali stratu,účtuje sa o nej v PU?
    martina2006 U nás to isté, tiež nám pohľadávky z roku 2013 navýšili základ dane, vychádza vysoká daň, ale podľa mňa s tým sa nedá nič robiť, neexistuje výnimka. My sme mali zisk, tiež neviem čo s tým, nikde som nenašla, či to zaúčtovať.
    cinky16 a kolko vam vychadza dan? nam okolo 25 000 eur...je to strasne vela, a da sa dat odklad DP za rok 2014 ? aspon o to by sme poziadali, ze sa zase nieco zarobi...
      zbaliť

    Mishok je offline (nepripojený) Mishok

    Účtovník, nadšenec, fanúšik slobodného podnikania ...viac Mishok