Zavrieť

Porady

predaj lustrov v eshope - ako riešite riziko poškodenia pri preprave?

Ako riešite riziko, že sa krehká vec (kupovala som luster) poškodí pri preprave.
E-shop mi deň pred doručením poslal smsku, že tovar musím rozbaliť pred kuriérom, inak mi neuznajú reklamáciu, ak bude tovar poškodený.
Viete si predstaviť ako kuriér protestoval? Aj som ho chápala, ved kým som rozbalila balík, mohol vybaviť ďalšiu dodávku.
Má právo eshop takto podmieňovať uznanie reklamácie?
Podľa mňa nie, čo má s tým kuriér? Chápem, ak je balík viditeľne poškodený, deformovaný, natrhnutý obal, že si skontrolujem obsah. Ale ak nie, tak za obsah by mal zodpovedať e-shop, či?
Aby moje zadanie bolo úplné, išlo o 2 balíky, jeden som skontrolovala, druhý nie
a zrovna v tom druhom bolo jedno tienidlo prasknuté. Takže asi to musím posunúť na SOIku, nech sa k takýmto praktikám vyjadria. Alebo mi viete poradiť niečo lepšie?
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času

    karakul je offline (nepripojený) karakul

    karakul
    ... v našich podmienkach to dosť veľký problém; zatiaľ som sa nestretol s vytknutím povinnosti prekontrolovať celistvosť a úplnosť dodávky zákazníkom - a keď zákazník podpíše prevzatie bez chýb, zostáva to vlastne na ňom.
    Otázka je, či e-shop fyzicky kontroluje (rozbaľuje) originálne zabalený tovar z výroby, či prepravca takto kontroluje balíky prevzaté z e-shopu, a či zákazníci kontrolujú celistvosť a úplnosť dodávky - podotýkam, že ani ja nie, pokiaľ obal nie je viditeľne poškodený.
    Áno prax je, že kuriér nemá na to čas - a ani sa im nedivím... oni nie sú kuriérska spoločnosť, sú živnostníci, ktorí hrdlačia pre kuriérske spoločnosti... (zrovna včera som sa bavil so známym, ktorý toto robí - ráno o 1/2 štvrtej vstáva, o 18-19 hodine sa vracia domov ... má 70-120 balíkov a cca 350 km každý deň - ak by musel počkať na rozbalenie a prekontrolovanie tovaru, doručí maximálne 1/3 zásielok - a to by pri platbe, ktorú obdrží za 1 doručenie, rýchlo skrachoval).
    Seriózne e-shopy majú príplatky za balenie krehkého tovaru - čítal som niekde, že takto zabalený krehký tovar musí bez ujmy vydržať pád z 1 metra ! Ovšem ľudia si neradi priplácajú... tu sú skúsenosti s niektorými prepravcami krehkého tovaru: https://webtrh.cz/17039-krehke-zasilky-sklo-apod-cim - ako vidieť, niekedy nálepka KREHKÉ vyslovene podráždi manipulujúceho s takýmto balíkom.
    Aj tu na Porade sa začiatkom roka riešil podobný problém: http://www.porada.sk/t232404-zamietn...-internet.html
    žiaľ výsledok zadávajúci tému už neoznámil...

    avalik je offline (nepripojený) avalik

    avalik
    Určite takýto postup vyplýva zo zmluvy medzi eshopom a prepravcom. Bez toho si eshop ako odosielateľ nemôže uplatniť u prepravcu škodu vzniknutú pri využití služby.
    kopretinka 20.12.14 10:27 odstránil(a) z Porady

    predaj lustrov v eshope - ako riešite riziko poškodenia pri preprave?

    Porady, ktoré by vás mohli zaujímať

    Prihláste sa a sledujte len tie Porady, ktoré Vás zaujímajú.