... v našich podmienkach to dosť veľký problém; zatiaľ som sa nestretol s vytknutím povinnosti prekontrolovať celistvosť a úplnosť dodávky zákazníkom - a keď zákazník podpíše prevzatie bez chýb, zostáva to vlastne na ňom.
Otázka je, či e-shop fyzicky kontroluje (rozbaľuje) originálne zabalený tovar z výroby, či prepravca takto kontroluje balíky prevzaté z e-shopu, a či zákazníci kontrolujú celistvosť a úplnosť dodávky - podotýkam, že ani ja nie, pokiaľ obal nie je viditeľne poškodený.
Áno prax je, že kuriér nemá na to čas - a ani sa im nedivím... oni nie sú kuriérska spoločnosť, sú živnostníci, ktorí hrdlačia pre kuriérske spoločnosti... (zrovna včera som sa bavil so známym, ktorý toto robí - ráno o 1/2 štvrtej vstáva, o 18-19 hodine sa vracia domov ... má 70-120 balíkov a cca 350 km každý deň - ak by musel počkať na rozbalenie a prekontrolovanie tovaru, doručí maximálne 1/3 zásielok - a to by pri platbe, ktorú obdrží za 1 doručenie, rýchlo skrachoval).
Seriózne e-shopy majú príplatky za balenie krehkého tovaru - čítal som niekde, že takto zabalený krehký tovar musí bez ujmy vydržať pád z 1 metra ! Ovšem ľudia si neradi priplácajú... tu sú skúsenosti s niektorými prepravcami krehkého tovaru:
https://webtrh.cz/17039-krehke-zasilky-sklo-apod-cim - ako vidieť, niekedy nálepka KREHKÉ vyslovene podráždi manipulujúceho s takýmto balíkom.
Aj tu na Porade sa začiatkom roka riešil podobný problém:
http://www.porada.sk/t232404-zamietn...-internet.html
žiaľ výsledok zadávajúci tému už neoznámil...