Zavrieť

Porady

Ako postupovať pri zamietnutej reklamácií

Bol som v O2 reklamovať mobilný telefón zakúpený v December 2014 nakoľko stráca signál, mrzne, samovoľne sa reštartuje a pod. Už na druhý deň mi volali, že v autorizovanom servise našli chybu ale zamietli záručnú opravu nakoľko na telefóne sú vidieť jasné známky mechanického poškodenia.

To je (samozrejme) úplná hlúposť - žiadne takéto poškodenie vidieť nie je - stav telefónu bol zdokumentovaný aj pracovníkom O2 pri preberaní reklamácie. Na telefóne sú vidieť známky normálneho užívania, t.j. jeden-dva mini (1-2mm) škrabance na displeji a pod. V service navrhli vymeniť displej a základnu dosku za 250 EUR čo som odmietol.

Pri preberaní telefonú späť vo vyjadrení servicu neboli žiadne detaily, iba stručne napísané, že záručná oprava bola zamietnutá z dôvodu zjavného mechanického poškodenia.

Som si vedomý §18/6 zákona č. 250/2007 Z.z. o ochrane spotrebiteľov, v ktorom sa píše, že takáto reklamácia (do 12 mesiacov) môže byť zamietnutá len na základe odborného posúdenia a že mi má byť poskytnutá jeho kópia. Keď som toto spomenul v O2 predajni, pracovník mi povedal, že odborné posúdenie je to, čo poslali zo servisu (t.j. nič iné, iba veta o tom, že záručná oprava bola zamietnutá).

Odhliadnúc od toho, že na telefóne, nie sú *žiadne* známky nadmerného mechanického použítia, nemalo by to "odborné posúdenie" obsahovať nejaké vysvetlenie závady a tiež ako k nej mohlo dôjsť tým "nadmerným" mechanickým poškodením? (čo je veľmi nepravdepodobné pri takto špecifickej závade v elektronicke)

Teraz neviem nájsť § a č. zákona ale ak sa nemýlim, tak pri reklamácii do 6 mesiacov od zakúpenia, sa závada podľa zákona vníma tak, že existovala už v čase predaja a je na predajcovi, aby dokázal opak – čo by mal doložiť nezávislým znaleckým posudkom?

Aj je to tak, je vyjadrenie servisu, ktorý má vykonať opravu, "nezávislé"?

Aké mám možnosti ďalšieho postupu okrem vlastného odborného posudku a súdu?

Ďakujem
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času
    scibuff Ďakujem, vedel som, že som to tam niekde čítal ... predpokladám teda, že najlepšie je ísť to tam dať znovu reklamovať a nenechať sa odbiť ...

    Ako postupovať pri zamietnutej reklamácií

    Porady, ktoré by vás mohli zaujímať

    Prihláste sa a sledujte len tie Porady, ktoré Vás zaujímajú.